Galoppsprång och kombination

Gpower

Trådstartare
Hej jag har en maxad D-ponny som jag vill börja hoppträna med och jag vill veta hur man räknar galoppsprång och hur långt det ska vara i mellan hindren när man hoppar en kombination?

Sv: Galoppsprång och kombination

Ett galoppsprång mellan hinderna för D-ponny är 6,5-6,9 meter och två galoppsprång 9,5-9,9 meter.

Annars kan du räkna att ett galoppsprång är knappt 3 meter långt för en D-ponny, beroende på hur storgalopperad den är och hur väl den kan samla sig.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
894
Senast: Mojma
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 141
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 279
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
827
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saker som underlättar livet
  • Secret Santa 2024
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur