Galoppsprång och kombination

Gpower

Trådstartare
Hej jag har en maxad D-ponny som jag vill börja hoppträna med och jag vill veta hur man räknar galoppsprång och hur långt det ska vara i mellan hindren när man hoppar en kombination?

Sv: Galoppsprång och kombination

Ett galoppsprång mellan hinderna för D-ponny är 6,5-6,9 meter och två galoppsprång 9,5-9,9 meter.

Annars kan du räkna att ett galoppsprång är knappt 3 meter långt för en D-ponny, beroende på hur storgalopperad den är och hur väl den kan samla sig.

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 085
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 215
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 180
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar