galoppskola!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Horsen

Trådstartare
Hej! jag är helt grön inom galoppen, men vill så gärna rida ponnygalopp! jag har bara ridit på ridskola än så länge, men jag vill även börja på ponnygalopp som sagt. Några frågor:
1. finns det en ponnygaloppskola på Täby Galopp?
2. Måste man ha egen ponny
3. Hur gammal för olika kategorier?
4. är jag för lång/tung? jag är 170 cm lång och väger 60 kg...
5. vad kostar det /termin?

Kramz

Ta kontakt med Nadja på Täby Galopp. Hon har Bellrace (tror jag det heter) Galoppridskola

Sv: galoppskola!

Hej! Jag ska börja på Belldale :) fast jag är 1.70 och väger 48kg.

Horsen skrev:
Hej! jag är helt grön inom galoppen, men vill så gärna rida ponnygalopp! jag har bara ridit på ridskola än så länge, men jag vill även börja på ponnygalopp som sagt. Några frågor:

Kramz

1. det finns en klubb som heter mälardalens ponnygalopp klubb, (tror att det är bara en klubb)
men ute på angarn finns dels täbygalopps ponnyklubb som har lektioner och Belldale racing school på storhästar (det var där jag började och fortfarande rider)
4.om du är 170cm ocg väger 60kg kanske det är bäst att du börjar på storhäst.
5. Nadja tar 300kr för en privatlektion.
Lycka till!

finns det inga galoppstall i västra sverige ???

jag har inget emot att åka iväg långt på kurs, men finns ju ingenstans man kan åka o hjälpa till. Fick en uppenbarelse idag på träningen om hur trist det är med gympasalar och hur kul det är med hästar =D

xDollyx skrev:
finns det inga galoppstall i västra sverige ???

jag har inget emot att åka iväg långt på kurs, men finns ju ingenstans man kan åka o hjälpa till. Fick en uppenbarelse idag på träningen om hur trist det är med gympasalar och hur kul det är med hästar =D

vilket län menar du på ett ungefär? västa sverige är ju ett ganska stort område.. :)

gud vilket gammalt inlägg!!:o:o Pinsamt när jag ser att jag har skickat sådana frågor alla hatar:angel:

tja,bohuslän, göteborgsområdet =)

hade jag bott i skåne hade jag ju kunnat hjälpa mina gamla chefer eller välja mellan ganska många men här vet jag bara att det skall finnas ett arabgaloppstall någonstans =)

xDollyx skrev:
tja,bohuslän, göteborgsområdet =)

hade jag bott i skåne hade jag ju kunnat hjälpa mina gamla chefer eller välja mellan ganska många men här vet jag bara att det skall finnas ett arabgaloppstall någonstans =)

joo men du där tror jag nog det finns några tränare som håller till.. nån som vet??

Pia Höiom har etablerat sin verksamhet i Kungsbacka sen finns det ett antal mindre amatörtränare i trakten. Kolla på Göteborg Galopps hemsida jag tror att de har en lista med tränare i och runt göteborg.

Horsen skrev:
ö
Kramz

1. Ja, Täby Galopp Ponny Klubb http://www.hem.bredband.net/hedber

2. Nej, min f.d. medryttarponny är "ridskolehäst" och tävlar. Är du med i en Galoppkurs (Onsdag/Lördag tror jag det var, får du tävla när du löst licens)

3. Tror det var 7-10 för shettis, 8-14 för B, osv. (kommer inte ihåg mer..

4. Du är ganska lång, då antingen en maxad D eller en Häst.

5. Olika.

ahah det där va ju i början av 2004:D Tror inte hon behöver mer svar, eller vad tycker du Meta?:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 879
Ridning Hej kloka människor, Min 11-åring rider i en nybörjargrupp. De är 9 st i gruppen och jag upplever att ridläraren inte hinner se dem alls...
2
Svar
27
· Visningar
2 986
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 761
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår