Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Någon som kan visa bilder på galoppsits i träning o tävling?
Kanske finns någon som kan förklara för en "travnörd" hur man ska rida i en sådan för att få så bra balans som möjligt...?
Finns det säkert, men ännu fler som tycker det är svårt att förklara... Men efter en snabb sökning så fick jag detta resultatet av gamla trådar: Länk Där finns både bildtrådar och trådar om tips och hjälp med sitsen! Vet iaf att i min gamla bildtråd finns ett låååångt inlägg av NinniW med tips om sitsen som hjälpte mig mkt!
undrar lite om avståndet mellan ryttarens bakdel o sadeln varierar pga vad ryttaren vill (tex driva) eller handlar det bara om olika ryttares olika stilar?
När man galopperar i träning eller i "transportsträckan" i löp så står man lite högre sen när man vill öka på så sänker man sig och när man rider finish så kryper man ihop ännu mer, sen finns det olika varianter på olika ryttare. 2 olika typer av ställning brukar man hålla det till (med variationer inom dem med) engelsk och amerikansk (monkey on a stick) Den engelska ser man ofta på hinderryttare och "äldre" jockeys (och de från england ) med byglen rätt långt in på foten och ryggen lite kutig och de kryper inte ihop så mycket i finishen utan får överkroppen mer upp, den amerikanska är den som blir mer vanlig och som ser "snyggast" ut, bygeln långt ut på foten och ryggen vågrät.
Är yrare än vanligt men hoppas att något gick att förstå....
När man har ridit ett bra tag blir det automatiskt så att stigbygeln sitter långt ut på foten (iallafall har jag märkt det lite) man kanske helt enkelt känner sej lite säkrare..
Sen är det en fördel för de som är lite längre att rida den amerikanska-stilen för de får lättare att krypa ihop.
Själv föredrar jag något mittemellan, men mest åt det amerikanska hållet fast ändå inte att ha stigbyglarna så långt ut på tån som de har
Kollade på bilderna och tänkte på fotens placering i stigbygeln, och kom in på M Santos bilder. Fick världens chock när jag såg hur långt in han hade fötterna men sedan gick det upp för mig att det var ett vitt resårband från byxorna som satt där
Btw, jävlar vad kort han ser ut eller är det bara bilderna som luras?
Hästmänniskan Ja, jag uppfattade det lite svart eller vitt. Och jagvskulle inte själv klara attvsätta ett så bestämt mål att göra om hwla mitt system...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.