Galopprogrammet

Caroline.l.t

Trådstartare
Hej. Någon som kör Åsa Frymans (Antagon) galopprogram och kan berätta hur man börjar när hästen inte är i full kondition. Bör man tex köra lite längre skritt och/eller kortare galopper i början? Hur trappan man isf upp. Har en islänning så programmet blir ju ännu tuffare (med ryttare) än för storhäst.

Hej. Någon som kör Åsa Frymans (Antagon) galopprogram och kan berätta hur man börjar när hästen inte är i full kondition. Bör man tex köra lite längre skritt och/eller kortare galopper i början? Hur trappan man isf upp. Har en islänning så programmet blir ju ännu tuffare (med ryttare) än för storhäst.
Jag förstår inte riktigt, på vilket sätt blir programmet tuffare för en islandshäst än andra hästraser?

Jag har kört det en del men mestadels i lina. Har börjat med två intervaller per varv, de första gångerna lite kortare än 3 min.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 326
Senast: lirco11
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 538
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej. Jag är desperat och behöver råd! Jag har ett 16-årigt sto som är korsning frieser/arab. För nästan två månader sedan så fick hon...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 459
Senast: Ray
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 180
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar