E
EmeelieeS
hej jag vill kunna göra galoppombyten på min häst har någon några tips om hur man gör??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
testa att galoppera över en markbom på diagonalen och ställa hästen mot det håll som du vill att den ska byta till. Jag är inte någon expert på att förklara! självklart är det inte dte ända!
själv har jag övat på detta sättet och det har verkligen varit bra...
va så lite så. Fattar inte varför de andra tycker att man inte ska testa själv Det är ju så man lär sig. Hoppas det funkar!!
klart man ska pröva saker själv, men varför inte pröva de sakerna med ett vakande öga av sin tränare?
det finns enligt mig 2 bra sätt att lära in rörelsen på och det är ABSOLUT INTE över markbommar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
har aldrig själv lärt någon häst byten, men en fråga som kanske är relevant i tråden - vill du lära in "hoppbyten", "westernbyten" eller dressyrmässigt korrekta byten?
Är det något av de två första kan det fungera bra att träna själv eftersom det inte gör så mycket om det inte blir "korrekt" utan räcker med ett smidigt byte för att kunna byta varv i galopp.
Men vill du ha det "korrekt" så är det en annan femma.
En grej som inte borde göra någon skada att träna på själv är att rida galopp och vända in mot mitten, skritta ett par steg och sen ställa om och fatta ny galopp åt andra hållet.