galoppklubber i norrland?

M

M9s3

Hej!
Lillebrorssan (å ja skulle tycka att de vore kul, även om jag e hoppryttare:P) å testa på ponny galopp:)
Har kollat runt lite här i forumet å hittat galopp klubbar i södra sverige, men nu äre så att vi bor strax utanför sundsvall....
Så min fråga är om de finns nån galopp klubb här inärheten? :confused: lr om de bara finns i södra sverige:mad:

Sv: galoppklubber i norrland?

hej hej! ja jobbar med galopp i skåne men bor för tillfället i örnsköldsvik där jag pluggar och måste tråkigt nog meddela att galoppsporten i norrland är lika med osynlig. den finns inte med andra ord. varför är de nog ingen som kan svara på men täby är nog ert närmaste val. de finns självklart uppfödare och såvidare men galoppbanor och tränare är de lite dåligt med. gå in på galoppsport.se och sök efter tränare så kanske du hittar något.

Hej
Nej det har nog inte varit mkt galopp här sen början på 80-talet då jag o Moflo sammandrabbade med våra fjordingar i årets ponnygalopplöp:rofl::rofl:
Förhoppningsvis kanske min dotter om några år när hon kommer hemfrån england kommer få igång galoppen i Västernorrland i allafall
mvh prillan

Hej Prillan!

Kul att se dig igen, undrade vart du tog vägen. Hur går det för dottern? När kommer du ner och hälsar på?

Hej Prillan!

Kul att se dig igen, undrade vart du tog vägen. Hur går det för dottern? När kommer du ner och hälsar på?

hallooo! jag har jobbat så mkt i sommar så nu äntligen börjar det lugna ner sig. Ja som det ser ut nu blir det nog där i slutet på februari som jag ska ner till flyinge så då kan jag kanske få komma o hälsa på då:)

Nathalie var hemma några korta veckor i sommar men det var fullt upp med inridningar så även om hon nu har fått sin amatörlicens i englad för både slät o hinder så fanns det inte tid för besök på bana eller så. Hon trivs så bra där i Lambourn. hon har nu helt ansvar för alla unghästar, förste jockey på skolning, medicin o utbildnings ansvarig m.m. så det är kul:)