galoppklubber i norrland?

M

M9s3

Hej!
Lillebrorssan (å ja skulle tycka att de vore kul, även om jag e hoppryttare:P) å testa på ponny galopp:)
Har kollat runt lite här i forumet å hittat galopp klubbar i södra sverige, men nu äre så att vi bor strax utanför sundsvall....
Så min fråga är om de finns nån galopp klubb här inärheten? :confused: lr om de bara finns i södra sverige:mad:

Sv: galoppklubber i norrland?

hej hej! ja jobbar med galopp i skåne men bor för tillfället i örnsköldsvik där jag pluggar och måste tråkigt nog meddela att galoppsporten i norrland är lika med osynlig. den finns inte med andra ord. varför är de nog ingen som kan svara på men täby är nog ert närmaste val. de finns självklart uppfödare och såvidare men galoppbanor och tränare är de lite dåligt med. gå in på galoppsport.se och sök efter tränare så kanske du hittar något.

Hej
Nej det har nog inte varit mkt galopp här sen början på 80-talet då jag o Moflo sammandrabbade med våra fjordingar i årets ponnygalopplöp:rofl::rofl:
Förhoppningsvis kanske min dotter om några år när hon kommer hemfrån england kommer få igång galoppen i Västernorrland i allafall
mvh prillan

Hej Prillan!

Kul att se dig igen, undrade vart du tog vägen. Hur går det för dottern? När kommer du ner och hälsar på?

Hej Prillan!

Kul att se dig igen, undrade vart du tog vägen. Hur går det för dottern? När kommer du ner och hälsar på?

hallooo! jag har jobbat så mkt i sommar så nu äntligen börjar det lugna ner sig. Ja som det ser ut nu blir det nog där i slutet på februari som jag ska ner till flyinge så då kan jag kanske få komma o hälsa på då:)

Nathalie var hemma några korta veckor i sommar men det var fullt upp med inridningar så även om hon nu har fått sin amatörlicens i englad för både slät o hinder så fanns det inte tid för besök på bana eller så. Hon trivs så bra där i Lambourn. hon har nu helt ansvar för alla unghästar, förste jockey på skolning, medicin o utbildnings ansvarig m.m. så det är kul:)
hur går det för dig då ? har det varit några starter?
mvh pernilla

Hej!
Lillebrorssan (å ja skulle tycka att de vore kul, även om jag e hoppryttare:P) å testa på ponny galopp:)
Har kollat runt lite här i forumet å hittat galopp klubbar i södra sverige, men nu äre så att vi bor strax utanför sundsvall....
Så min fråga är om de finns nån galopp klubb här inärheten? :confused: lr om de bara finns i södra sverige:mad:

Jag får en del frågor ang. Galopp uppåt i landet, jag säger som jag brukar, dra i hopp lite intreserat folk så kan vi ju komma upp och häsla på med lite galoppsadlar och berätta lite om vad vi holler på med! Kanske ni kan bilda en ponnygaloppklubb och hitta något ställe som det går att tävla på i framtiden osv...

Ta en titt på www.unggalopp.nu för att hitta mer info!

hallooo! jag har jobbat så mkt i sommar så nu äntligen börjar det lugna ner sig. Ja som det ser ut nu blir det nog där i slutet på februari som jag ska ner till flyinge så då kan jag kanske få komma o hälsa på då:)

Nathalie var hemma några korta veckor i sommar men det var fullt upp med inridningar så även om hon nu har fått sin amatörlicens i englad för både slät o hinder så fanns det inte tid för besök på bana eller så. Hon trivs så bra där i Lambourn. hon har nu helt ansvar för alla unghästar, förste jockey på skolning, medicin o utbildnings ansvarig m.m. så det är kul:)
hur går det för dig då ? har det varit några starter?
mvh pernilla

Klart att du är välkommen! Ser fram emot att få träffa någon som sett ljuset trots att du bor så långt från en bana :banana:

Mina hästar mår bra. Skuttan skulle bli ridhäst men kändes så fin att jag inte kunde låta bli att starta henne och hon gick och vann :bump: så nu är hon tillbaka igen. Ske försöka starta henne i Norge den 6 september om jag hittar en transportör.

Sune kämpar på men har haft en himla (o)tur i år. Först fanns det inget lopp för honom på Klampen före 12 maj och det blev proppfullt för det var många som väntade och han kom inte med i loppet som var ett försök. Eftersom han inte kom med i försöket kom han inte med i finalen och jag fick starta honom i Stockholm i stället. Det blev strul med transport och uppstallning så han vaknade på fel sida och, förutom att han tappade start, gick inte ett steg. Sen startanmälde jag honom i Stockholm igen med Lisa B men hon hade lovat att rida i Danmark (i nämnda final) samma dag och jag hittade ingen annan rider så jag strök.

Nästa lopp var på Klampen och den tävlingsdagen blev inställd. Sen kom han äntligen till start och då tappade han en sko i lopppet och halkade omkring en stund men hittade benen och blev 6:a, slagen 2 längder. Nästa gång blev han påriden och höll på att fara genom staketet, kom igen och blev 7:a, slagen 3 längder.....

Nu senast, i söndags, lyckades han gå ett perfekt lopp - tappade inte ens start - och blev 4:a, slagen 2,5 längder. Det var 1600 meter och det är lite långt på en mjuk bana men allt gick som det skulle :bump::bump: Har precis anmält honom till Klampen nästa lördag och då är det 1400 meter så förhoppningsvis..........

Ja, jag, hoppet är det sista som dör.....

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Jag är intresserad av att börja med galopp, ponnygalopp typ (är 14) Men problemet är att jag bor i Norrland, och här finns det ju...
Svar
3
· Visningar
7 041
Senast: Bowman
·
Western Hej ! Håller på att försöka lära mig mer om western, men då jag bor i norrland så finns de ingen westernbutik på så där 50-60 mil...
2
Svar
37
· Visningar
6 745
Senast: IngaLena
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 830
Senast: Görel
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
3 138
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka