galoppjobb på irland...

A

Andrea1986

we have a job now until the end of october
mainly working withyearlings and preparing them for sales, breaking yearlings alos, hopefully you are used to horses. this job is outside newbridge in co kildare, ireland, this is a horse job only with no kids involved
dublin airport is 30 miles away
salary €300 for a six day week
opportunity to travel to sales
there are other grooms working
let us know if this is what you can do and want to do so we can get the owner of this yard mr paddy twomey to contact you direct
anne
swedecare

SNÄLLA HJÄLP MIG FATTA DETTA!
Vad är "breaking yearlings alos" tex... inte en aning!
översätt gärna hela texten!
 
Sv: galoppjobb på irland...

Andrea1986 skrev:
we have a job now until the end of october
mainly working withyearlings and preparing them for sales, breaking yearlings alos, hopefully you are used to horses. this job is outside newbridge in co kildare, ireland, this is a horse job only with no kids involved
dublin airport is 30 miles away
salary €300 for a six day week
opportunity to travel to sales
there are other grooms working
let us know if this is what you can do and want to do so we can get the owner of this yard mr paddy twomey to contact you direct
anne
swedecare

SNÄLLA HJÄLP MIG FATTA DETTA!
Vad är "breaking yearlings alos" tex... inte en aning!
översätt gärna hela texten!

Gör mitt bästa ;)

Vi har ett jobb ledigt från nu till oktober.
Arbetet innehåller mest arbete med ettåringar. Att förbereda dem för försäljning och rida in dem. Förhoppningsvis har du hästvana.
Jobbet ligger utanför Newbridge i co kildare på Irland. Det innefattar endast arbete med hästar och inte med barn.
Dublin flygplats ligger 30 miles bort.
Lönen är 300 (pund?) för en sexdagarsvecka
Möjligheter att resa med till försäljningar (hästmarknader kanske?)
Fler "stallhjälper" jobbar redan på gården.
Om du är intresserad hör av dig så tar gårdsägaren paddy twomey kontakt med dig direkt.


Kanske inte ordagrannt översatt men så fattade jag det. Lite osammanhängande engelska i anonnsen bara.
 
Sv: galoppjobb på irland...

Klarsson skrev:
Gör mitt bästa ;)

Vi har ett jobb ledigt från nu till oktober.
Arbetet innehåller mest arbete med ettåringar. Att förbereda dem för försäljning och rida in dem. Förhoppningsvis har du hästvana.
Jobbet ligger utanför Newbridge i co kildare på Irland. Det innefattar endast arbete med hästar och inte med barn.
Dublin flygplats ligger 30 miles bort.
Lönen är 300 (pund?) för en sexdagarsvecka
Möjligheter att resa med till försäljningar (hästmarknader kanske?)
Fler "stallhjälper" jobbar redan på gården.
Om du är intresserad hör av dig så tar gårdsägaren paddy twomey kontakt med dig direkt.


Kanske inte ordagrannt översatt men så fattade jag det. Lite osammanhängande engelska i anonnsen bara.

Bra översatt! Skulle ha skrivit i stort sett samma själv.
Ville bara tilläggga att om jobbet ger dig 300eur (inga pund här längre)/vecka så är det BRA betalt!! På den tiden jag jobbade i stall här så fick bara bara typ hälften. Kolla dock vad mer som ingår (boende/bil/möjlighet till egen häst osv).
Dessutom är Newbridge en trevlig liten stad/by, det tar bara ca 40-60 med buss till stan (snabbare m bil naturligtvis).

Hade jag inte haft ett jobb här redan hade jag skickat min ansökan:p
 
Sv: galoppjobb på irland...

Megs skrev:
Bra översatt! Skulle ha skrivit i stort sett samma själv.
Ville bara tilläggga att om jobbet ger dig 300eur (inga pund här längre)/vecka så är det BRA betalt!! På den tiden jag jobbade i stall här så fick bara bara typ hälften. Kolla dock vad mer som ingår (boende/bil/möjlighet till egen häst osv).
Dessutom är Newbridge en trevlig liten stad/by, det tar bara ca 40-60 med buss till stan (snabbare m bil naturligtvis).

Hade jag inte haft ett jobb här redan hade jag skickat min ansökan:p
Det är grymt bra betalt, det är sant. Jag vill verkligen, men fegar ur iochmed det är galopp... Det är min stora dröm att jobba inom galopp, och det är lite skrämmande.
Angående översättningen; jag har jobbat i USA, och jag fattade ändå inte innebörden av "breaking yealings alos"... ::)
 
Sv: galoppjobb på irland...

Andrea1986 skrev:
.....och jag fattade ändå inte innebörden av "breaking yealings alos"... ::)

de har stavat lite fel... ska vara "breaking yearlings also... vikket betyder "även rida in åringar"

Kollade du vad det var för förmåner?? Med tanke på lönen asså? Bara så du vet så är det ganksa dyrt med hyror här så om boende INTE ingår så skulle jag kanske ta o kolla runt lite efter rum/lägenheter o dess hyror först! (Jag betalar 550eur/månad för min lägenhet och jag delar med en kompis..vår hyra e asså 1100eur (!)/månad)

Jag vill verkligen, men fegar ur iochmed det är galopp... Det är min stora dröm att jobba inom galopp, och det är lite skrämmande.

Se vad som händer , ta jobbet! Funkar det inte så ta ett annat jobb här med hästar. Det finns MASSA hästar / livery yards (=inackorderingsstall) / hopp-fälttävlansstall osv osv som söker hjälp. Är du desstom redan här så kan du åka o titta på stället innan du tar jobbet.
 
Senast ändrad:
Sv: galoppjobb på irland...

haller med!! jag fegade nastan ur innan jag akte till england.. nu har jag varit i landet i fyra manader och ALSKAR det. trodde aldrig att jag skulle vaga rida galopphastar, men de e inte sa hemska som de verkar iblan, jag tycker de ar halt underbara!!
 
Sv: galoppjobb på irland...

Jag har jobbat utomlands med galopphastar i over 5 ar. Var av ca 4 pa Irland. det ar ett fantastiskt land med trevliga manniskor och hastar. Det verkar som om det ar mest aringar och inridning som jobbet innebar. Jag har jobbat med aringar som forbereds for auktion ocksa och det ar valdigt interessant. Men om du armer installd pa att rida sa skulle jag hellre reckomendera ett jobb hos en tranare. Du far garanterat rida 3-5 hastar /dag. kanske fler.
Pm:a mig om du vill veta mer. Lonen ar ok om boende ingar. Om du ar duktig och takar flytande engelska borde det ga att forhandla om battre efter ett tag. Det ar ont om duktiga arbetsryttare pa Irland
 
Sv: galoppjobb på irland...

*kl*

Jag ska söka jobb till nästa år efter studenten utomlands. Skulle behöva hjälp med lite ord, vad de betyder... :crazy:

Lunging
Trekking
Schooling
Trim/Pull
Sole Charge
starting/breaking
 
Sv: galoppjobb på irland...

Lunging= Longering
Trekking= typ "skritt och trav tur"/ lugn skogstur...
Schooling= hopp-/häckträning
Trim/ pull & sole charge- beror nog lite på sammanhanget
starting/breaking= sätta igång/ rida in unghästar

Förövrigt skulle jag översätta sales till auktioner när det gäller galopphästar. Jobbannonsen ger dig möjlighet att åka till auktionerna med hästarna du har preparerat.

Engelska i annonsen saknar lite punkter m.m. och är därför kanske lite svårläst om man inte är van att höra engelska i dagligt tal. Men det lär ni er snabbt när ni kommer dit ;)
 
Sv: galoppjobb på irland...

Tack! :bow: Haha får hoppas på det iaf... :angel: Funderat på att åka till Frankrike också, men vet inte om jag vågar d riktigt... :crazy: Vad kan trim/pull och sole charge menas med då t.ex.? Handlar om att man ska fylla i vad man kan, haha vill inte fylla i nått jag inte kan... :angel:
 
Sv: galoppjobb på irland...

Trim/pull borde ha ngt med hästskötsel att göra beroende på sammanhanget. Rycka manar???

Sole charge måste vara lönerelaterat...
 
Sv: galoppjobb på irland...

ok, man ska bara kryssa i typ.. "Key Skills" kallar dem det. Men då vet jag på ett ungefär.. Tack!
 
Sv: galoppjobb på irland...

Har faktiskt ingen aning i så fall, du får väl skriva att du inte förstår frågan...
 
Sv: galoppjobb på irland...

Ok, men tack ändå. Det är jag som skriver en annons så jag får strunta i att kryssa i helt enkelt! ;)
 
Sv: galoppjobb på irland...

Jag trodde sole charge betydde eget ansvar, att kunna jobba självständigt...
 
Sv: galoppjobb på irland...

Du har helt rätt! Tänk vad man kan snöa in sig ibland...
 

Liknande trådar

Hästhantering Från galoppsporten - men väldigt relevant även för ryttare inom övriga discipliner! Hur små hjälper som behövs för att inverka. "For...
Svar
1
· Visningar
776
Kultur Jag har inte skrivit på engelska eller inte akademiskt på ett antal år. Funderade på om jag fortfarande kan skriva öht. Satte mig ner...
Svar
14
· Visningar
1 752
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 435
Hästvård Någon som har synpunkter och tankar om detta resonemang? @spaderÄss eller nån? Why do ‘cresty’ necks suddenly go rock hard? This...
Svar
0
· Visningar
838
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp