Galopphästar i Australien

Sv: Galopphästar i Australien

:eek: :cry: :cry: :mad: Fy faan vad hemskt! Men tyvärr så e det ju ingen nyhet att dom blir behandlade så om dom inte kan prestera tillräckligt bra..

Hade tårar i ögonen under hela filmen och i slutet bröt jag ihop. :cry::cry::cry:
Detta är inte acceptabelt ! :( :cry:

:cry: Fy fan, vilken hemsk film:cry: :cry: :cry: det finns inte ord för vilken grymhet och ohjärtade de personerna som gör sådär är:cry: :mad:

Usch,

Vet nån vad ett knackery är ?

Att slakta dem är fanimej det mest humana !

Att Racehästar och jockeys skadas som i början av filmen är ju en sak, men jag pallade inte att se slutet....det sista vad en som avblodades. Vi har tagit bort ett gäng hästar här och ´de blodas också av, men jag har aldrig sett det, jag tror inte att jag skulle palla att se det live. ÄVEN om jag vet att hästen inte lider.

Vågar inte kolla. Vill inte. Blir så jävla lessen bara av att läsa kommentarerna:(

De behandlas väl inte illa?

De enda som är j*vligt dåligt är att de säkert har plåtgolv i skutboxen och den är snorhal. Det är inte precis så att hästarna har panik i gången de står och väntar i.

Hur tror du det ser ut på ett slakteri?

Jag tycker att dom kunde behandlas bättre.. :crazy:

Jag tycker att dom kunde behandlas bättre.. :crazy:

På vilket sett skulle de kunna göra det bättre (förutom golvet i skutboxen)

Ska det vara anställda där som matar dem med morötter och ryktar dem?

Eller ska man se till att tiden på slakteriet är så kort som möjligt utan stress?

Första fimlen har jag sett förut, där finns det verklicken personer som inte är värda att leva, men också personer som utför en otroligt bra avlivning där hästen står lungt och stilla och en kille står en bit bort och hästen faller vid första skottet.

Hästar är det svåraste djuret att avliva för de har en sån liten hjärna. Och det händer även vid avlivning hemma lungt på gården att hästar får ta emot upp mot 7 bultslag innan de faller.

Fy vad jag blir förbannad när jag ser sådant här :mad:

På vilket sett skulle de kunna göra det bättre (förutom golvet i skutboxen)

man får väl ha egna åsikter? Jag tycker bara att själva avlivningen (tvingas in i den där "boxen") var tillräcklig för att tycka att dom behandlas på ett mindre trevligare sätt..

jag blir lika rörd och ledsen varje gång jag ser en sådan här video:cry:
Fy, dessa underbara djur får inte mer än hälften så mycket uppskattning som de borde få!!:(
Ska pussa min älskade häst ordentligt imorgon!

man får väl ha egna åsikter? Jag tycker bara att själva avlivningen (tvingas in i den där "boxen") var tillräcklig för att tycka att dom behandlas på ett mindre trevligare sätt..

Jo visst får man ha åsikter.

Säger du samma sak till personer som använder linor för att få in sin häst i transporten? Eller mutar med havrehink eller t.om lyfter in hästen i transporten?
Eller alla åkare som kör skåne-norrland och använder sig av vinchar för att få in hästarna.

Det är inte precis så att hästarna som står i gången försöker vända, stegra sig och kastar sig bakåt.

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: MJLee
·
Avel Ja, nu har ju de uttagna fölen varit officiella ett tag! Vad tycker ni om årets kollektion? Vilken skulle ni själva vilja ta med hem...
2
Svar
37
· Visningar
6 205
Senast: cirkus
·
Äldre VÄLKOMNA TILL DEN OFFICIELLA ESC2015 - FINALTRÅDEN! I morgon lördag kl 21;00 tävlar Måns Zelmerlöw och 26 andra artister/grupper i...
16 17 18
Svar
341
· Visningar
18 349
Senast: Lilla
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 021
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2