Galoppbandage

Scilla

Trådstartare
Min unghäst har ju skadat hoven och fick efter ett tag en hovböld som gick upp i ballen och nu ska han ju röra på sig så mycket som möjligt (dvs gå ihage hela dagen) men jag ska ha galoppbandage om hoven så att skadan skyddas mot smuts MEN hur jag än gör så sitter det inte kvar.

Känner mig väldigt osäker på hur jag ska göra för att få det att sitta kvar. Finns det någon annan lösning typ att dra en "strumpa" eller något som är lättare?

Sv: Galoppbandage

Använder du dig av power-flex/wettrap bandage dvs de som är självhäftande?

Sv: Galoppbandage

Ja jag har provat med det men jag måste göra något fel för det sitter typ 10 min sedan så glider det upp mot kotan. Vill inte linda hela benet då han har lite mugg som inte mår bra av att vara lindat (han fick muggen när han gick med hovbandage.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 763
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 217
Senast: Görel
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar