Galoppbandage

Silver Girl

Trådstartare
Någon som har en bra bild eller kan länka till en sida som på ett bra sätt förklarar/visar hur ett sådant ser ut och hur man lägger det?

Skulle uppskattas mycket!

Sv: Galoppbandage

Ja det tror jag. Vet förklarade det som att det framtill ska ligga till hälften över hoven och till hälften över kotan samt att det baktill skulle täcka ballarna.

Han har en hovböld som är på väg ut genom kronranden, så därför kommer detta bandage att behövas inom närmaste dagarna. Jag förstod ganska bra själv hur bandaget skulle vara när vet pekade på hästen och förklarade, men jag har svårt att via telefon och mail förmedla detta till min medryttare.

I värsta fall får jag väl åka till stallet och lägga det själv även om det skulle ske på hennes dag (då jag ofta är uppbokad med annat).

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
603
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
608
Senast: Bamburine
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 135
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 168
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka