L

LittleMissDitzy

:Dskulle vilja prova galopp!:banana:
e de väldigt svårt ir läskiigt!? :p

Sv: galopp?

:Dskulle vilja prova galopp!:banana:
e de väldigt svårt ir läskiigt!? :p

Det är hur skoj som helst, lite läskigt i början eftersom det går så fort men en riktig adrenalin kick:)
Tycker absolut att du ska prova!
Det finns prova på kurser på Strömsholm, och sen finns det även ponny galopp klubbar, t.ex Täby galopps ponnyklubb...dvs om du är under 18.
Jag tycker att det är ett litet plus att rida ponny galopp i början, tills man lär sig lite "grunder", C och D - ponnyn är "små fullblod";).
Men det är bara min personliga åsikt:smirk:
Jag tycker att du ska gå in på unggalopp.se det finns massor med info!

Lycka till!

Nathalie

ja! :D tack så mycket! verkligen något att kolla upp!:p

Ååå, jag skulle oxå vilja prova på!

Men är över 18? Och bor i södra sverige, vet du om det finns något "prova på" här nere?

Jag tävlade ponnygalopp på min shettis. Världens roligaste grej. Vi var även med på ett par steepelchase (?) tävlingar. Bland annat inne på Malmö Jumping när det gick. Tävlade också på min b - ponny men han blev så himmla nervös och tyckte att det var jättläskigt med alla människor som skrek hela tiden. Det är ju inte precis tyst på en galopp bana :P

Ååå, jag skulle oxå vilja prova på!

Men är över 18? Och bor i södra sverige, vet du om det finns något "prova på" här nere?

Vad kul att du vill prova:)
Jag har faktiskt inte så mycket koll på galoppen nere,:crazy:, men jag tycker att du ska kolla på unggalopp.nu eller så kan du ringa/maila Helena Gärtner som är utbildnings ansvarig.
Men annars kan jag rekommendera kurserna på Strömsholm, väldigt lärorika!

Lycka till!

Senast ändrad av en moderator:
Galopp i Malmö

Hej

Kul att du vill prova på galopp!

Vi på Ung Galopp har redan startat upp Täby Galopps Ungdomsteam och Göteborgs Ungdomsteam. Nu kommer vi även att starta upp Jägersros ungdomsteam och bilda en ungdomsstyrelse där. Mötet är den 27 juli kl. 12.30 i stallfiket och vi bjuder på lunch till alla deltagare. Du kan läsa mer på www.unggalopp.nu

Annars kan jag verkligen rekommendera kurserna på Strömsholm. Maila till Helena Gärtner: helena.gartner@galoppsport.se eller ring henne på tel. 0150-664 199 så kan hon berätta mer om dom.

Lycka till!

Lotta

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 416
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 312
Senast: Roheryn
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
877
Senast: Takire
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar