U

ullis25

Har precis kommit hem från ridlektionen...! underbart! men jag har problem med balansen vid galopp, fötterna flaxar runt och jag tappar stigbyglarna, nästa gång ska jag korta stiglädren några hål, men har ni några andra tips!! kan jag göra några övningar hemma som tränar balans och "galopp muskler".Det är så frusterande för jag vill kunna galoppera.:crazy:

Sv: Galopp!

Om du kortat stigbyglarna kommer du antagligen inte att sitta ner i sadeln under galoppen. Få ner häcken och slappna av i benen :)

Sv: Galopp!

tja... som föregående talare redan sagt, rid utan stigbyglar, försök slappna av så gott det går och knip inte med överskänkeln(låret) eller knät, då skjuts du upp ur sadeln och kommer inte ner. Tag hellre ett stadigt tag i manen med ytterhanden om du känner dig osäker och försök liksom "följa med" när hästen "guppar uppåt" och pressa ner baken i sadeln när den "guppar neråt". Som att du tog fart på en gunga typ, bra att träna "mentalt" innan ridning för att liksom hitta känslan...

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 478
Senast: Fiorano
·
Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 780
Senast: banani
·
Träning Hej! Jag är ny i sadeln och min balans är INTE bra. Jag märker det mest när det gäller trav och att rida lätt, att jag också "håller...
Svar
4
· Visningar
1 217
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar