Spider: Jo jag andvänder smackningar när det räcker med att vinkla upp spöet. Det är just för att lösgöra ryggen vill arbeta i galopp.
Uppsuttet så gör jag galoppfattnigar som jag beskrev tidigare men även galopperar friskt frammåt. Va på en kurs med CD då hon sa att min häst behöver galoppera för att bli mer lösgjord.
Evis: På lina arbetar jag aldrig pga dåliga framben. När jag försökt (innan jag visste att frambenen var dåliga) så rusade han in i galoppen om han nu ens brydde sig om att gå över i galopp. Först och främst är jag bara ute efter att få honom att förstå att han skall fatta galopp inte att arbeta i den, det kommer senare. Har testat att arbeta på långa tyglar, är ingen hejare på det men det är ju ett bra tips.
Lite jobbigt att gå med armarna så högt då man inte har gjord. Kanske skall införskaffa en gjord?
Knyttet: Vill heller inte arbeta på en mindre volt av samma anledning som ovan. Men det kanske är en bra ide att använda sig av volt då jag skall försöka fatta galopp, och trampar på spåret. Och även gör så uppsuttet för att få honom att förstå att det är olika saker jag ber om.
Jag återkommer men info hur det har gått.
Det är möjligtvis så att någon av er finns i GBG-trakten? Och har intresse av att träffas och öva tillsammans?
Tränar för tränare 1gång i månaden och sen rider och tränar jag helt själv, det händer att jag har någon som ser på som kan tala om hur det ser ut eller som kan ge råd, men är väldigt sällan. "Exprimentstadiet" där tycker jag att jag befinner mig hela tiden.