Galopp under körning

Sv: Galopp under körning

Varför fundera på skarpare bett. Du vet ju i vilka sitvationer hästen tar i -är det inte lättar att undvika dem i stället?
Kan du inte köra ensam eller att den andra hästen håller sig där bakom hela tiden?
gulan

Men...om hästen får skavsår av bettet så måste man enligt mig iallafall byta bett. Det måste väl ägarna oxå tycka.
Tror att mycket beror på bettet och din hand i detta fall.

gulan: Nej vi kör alltid två ochkör om varann hela tiden =/

goat lover: Jajjemensan!

affe: Men hon får ju inte det med bettringar, om man nu inte sliter i munnen konstant, men det har hänt några gånger att hon har fått det (dock ej när jag varit skötare), btw så är jag väldigt mjuk i handen när jag både kör/rider

För att hon vägrar låta mig köra själv :( (även fast hon har sagt flera gånger att jag får det :crazy:)

Ja men varför måste ni hålla på och köra om varandra hela tiden då? Ni kan väl köra på led och hålla eran plats?

Men ägaren vill "att båda hästarna ska få vara först" ........... *himla med ögonen*

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 545
Senast: Liten
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 798
Senast: mamman
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
772
Senast: Oknytt
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka