S
smultronfot
Jag har problem med galoppen. Den är hyffstat stadig på volt där vi tränat mestadels. Fattningar o.s.v. för att stärka galoppen.
Han bär sig i form på volten stundvis, de är fortfarande jobbigt men de går frammåt.
Nu har vi fått de problemet att vi knappt kan galoppera på raksträcka på banan..
Jag över just nu fattning på volt och styr sedan ut på raksträckan, jag driver och rider som sjutton men han tappar rytmen så de blir någon slags hackig vinglig galopp innan han bryter av till en hemsk trav.
På volten går de mycket lättare då får vi till en lugn och rund galopp.
Jag galopperar i skogen också rätt fram. Då är de nästan omöjligt att galoppera en lugn galopp. Då gasar han på och tycker de är skit kul, men jag har inte kommit så långt att jag orkar hålla ihop han.
Någon som har tips på hur jag kan lyckas hålla ihop honom på raksträcka?
Kan de va så att han har bygt sina muskler så han har lättare att galoppera på volt?
Jag vill ha tips från er och inte tips på att jag ska kontakta tränare.
De ska vi, men vi vill ha lite att träna på först!
Han bär sig i form på volten stundvis, de är fortfarande jobbigt men de går frammåt.
Nu har vi fått de problemet att vi knappt kan galoppera på raksträcka på banan..
Jag över just nu fattning på volt och styr sedan ut på raksträckan, jag driver och rider som sjutton men han tappar rytmen så de blir någon slags hackig vinglig galopp innan han bryter av till en hemsk trav.
På volten går de mycket lättare då får vi till en lugn och rund galopp.
Jag galopperar i skogen också rätt fram. Då är de nästan omöjligt att galoppera en lugn galopp. Då gasar han på och tycker de är skit kul, men jag har inte kommit så långt att jag orkar hålla ihop han.
Någon som har tips på hur jag kan lyckas hålla ihop honom på raksträcka?
Kan de va så att han har bygt sina muskler så han har lättare att galoppera på volt?
Jag vill ha tips från er och inte tips på att jag ska kontakta tränare.
De ska vi, men vi vill ha lite att träna på först!