Galopp över ängen!

R

Reew

Jag har en häst som när jag ska rida på ängen blir han stark o pigg som dom flesta hästarna? :)
När jag ska galoppera ''bort'' från stallet så är han lugn men ändå pigg, Han gör INGEt dumt! kan stanna men han vill ju springa, skrittar lite ''piggt''
Men när man ska galoppera ''mot'' Stallet så blir det fart! man kan stanna men han blir väldigt otålig när man vänder uppåt!

har du något tips om hästen blir lite starkare o mkt piggare i galoppen ? :D

Jag är väldigt tacksam för TIPS!:bow:

Sv: Galopp över ängen!

Du kan ju prova att trava först och främst, ligger han inte på och blir stark då kan du galoppera i intervaller.
Börja trava, när han är bra där fatta en lugn galopp.
Så fort han ökar så ner till trav igen, trava tills han känns lika lugn som i första traven. Och galopp, sakta av när han blir stark.
Och fortsätt så, det kan ta sin tid men man får tänka långsiktigt.
Lycka till! :)

Sv: Galopp över ängen!

Du kan ju prova att trava först och främst, ligger han inte på och blir stark då kan du galoppera i intervaller.
Börja trava, när han är bra där fatta en lugn galopp.
Så fort han ökar så ner till trav igen, trava tills han känns lika lugn som i första traven. Och galopp, sakta av när han blir stark.
Och fortsätt så, det kan ta sin tid men man får tänka långsiktigt.
Lycka till! :)

Okej! Låter väldigt bra! Kommer pröva på det !

Tack! :)

Liknande trådar

R
Ridning Min ponny vill inte gå från stallet. Han skrittar i snigelfart och stannar var 5e meter. Jag behöver "banka" mjukt med skänklarna länge...
Svar
16
· Visningar
1 473
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 051
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 761
Senast: mamman
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 337
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25