Galopp Hantering.

G

Galoppi

Hur är man mer säker med en 2-årig galopphäst som är väldigt spänstig?
När hästen sparkar, tränger in eller reser sig??

Sv: Galopp Hantering.

Om den går löp är det skitsvårt. Ofta får ju dessa tvååringar kraftfoder så det rinner ut ur öronen på den.

Jag praktiserade på Täby för typ hundra år sedan, då sa en tränare till mig så här: "De får bocka, resa sig och fara iväg bäst de vill, vi vill ha explosiva djur. Det är det vi tjänar pengar på. Det enda är om hästen går över dig, då får du slå ihjäl den."

En smula dramatiskt kan tyckas, men dock en bra grundregel, du får vara explosiv, men är du explosiv mig så kommer jag att flytta på dig illa kvickt.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 882
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: tessan.g
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 660
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama