Galopp framför vagn

Gebban

Trådstartare
Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot så ökar han bara på?
 
Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot så ökar han bara på?
Bara att fortsätta träna från marken med röstkommandon.

Han är ju drillad att i vagn är det trav som gäller och de plockas ner direkt om de fattar galopp.

Ett annat alternativ, om han är väldigt snäll och väldresserad i ridningen och du har någon både du och han litar på. Sela på med sele och vagn, något lösare ryggstycke än vanligt. Ryttare på med tyglar och sen en kusk i vagnen som för säkerhets skull har tömmar, de löper då över låren på ryttaren.
Ryttaren är den som sköter kommando och sätter galoppen, kan vara ett sätt att programmera om honom till att man får galoppera i vagn .
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 484
Senast: mamman
·
Övr. Hund Människor som påstår att de är hundrädda, är de verkligen det på riktigt eller är det bara sådana som hatar hundar och vill starta bråk...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 096
Senast: Red_Chili
·
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 227
Senast: Cs218
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 150
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp