galning on the loose

skorpannorpan

Trådstartare
nu är jag så arg så jag kokar, ordagrannt! de släppte gubbenj##eln som skar upp ett sto, inne i boxen, så hon sakta förgiftades av sitt eget urin och förblödde. det var inte grymt nog för att hålla honom kvar i häktet! va f#n?! kedja fast honom vid ett glödhett element och låt honom känna lite på sin egen ondska! mina tankar går till detta lilla sto som kunde gått hur långt som helst och till hennes stackars lilla ägare som för alltid kommer ha bilden av sin älskade vän förblödade i boxen på sin näthinna. hur långt ska det gå innan sverige tar djurplågari, tidelag och annat skit på allvar?? när ska de börja skydda våra älskade vänner och bebisar???

Sv: galning on the loose

Fy faan!! en arg smiley duger inte, så jag skickar mannen en hälsning:

duu, vet du? Du har gjort något ofölåtligt. om du är så ond: MÅ DU BRINNA I HELVETET!

Du kan åtminstånde dö, om du ens duger till det. DÖ!

vart har detta hänt!???
De är ju helt fördjävligt!!!!!
Kan man läsa detta nånstanns.?:eek::mad::mad::devil::devil:

nu är jag så arg så jag kokar, ordagrannt! de släppte gubbenj##eln som skar upp ett sto, inne i boxen, så hon sakta förgiftades av sitt eget urin och förblödde. det var inte grymt nog för att hålla honom kvar i häktet! va f#n?! kedja fast honom vid ett glödhett element och låt honom känna lite på sin egen ondska! mina tankar går till detta lilla sto som kunde gått hur långt som helst och till hennes stackars lilla ägare som för alltid kommer ha bilden av sin älskade vän förblödade i boxen på sin näthinna. hur långt ska det gå innan sverige tar djurplågari, tidelag och annat skit på allvar?? när ska de börja skydda våra älskade vänner och bebisar???

Vissa personer borde sitta på livstid på psykets låsta avdelning. Hoppas samhället medger mer resurser till det, de i regeringsposition som ständigt snackar om "hårdare tag" :mad:

Låter som någon som är i allvarligt behov av psykvård, men det ska vi ju inte bry oss om. Det var ju bara ett djur som dog i svåra plågor...

Gaaah, blir så arg :mad::mad: :mad:

Låter som någon som är i allvarligt behov av psykvård, men det ska vi ju inte bry oss om. Det var ju bara ett djur som dog i svåra plågor...

Gaaah, blir så arg :mad::mad: :mad:

Glöm aldrig...Det är journalisterna som har en av de största maktpositionerna i samhället. Kontakta en duktig sådan, och be denne skriva en präktigt stor och arg artikel om detta, så ska du se att det börjar hända grejer!

Rättar mig själv aningen, angående inriktningen på hur ett sådant reportage skulle behöva vara utformat. Man måste nog skriva om psykiskt sjuka allmänt hållet, därför att jag vet att offentligt beskriva vissa handlingar, kan få vissa psykiskt sjuka med tvångstankar, att gå över gränsen.
Men jag tycker det är ett mesigt och handlingsförlamat samhälle vi lever i, där inte uppenbart farliga, psykiskt sjuka människor sättes inom lås och bom.

jag finner inte ord för vad jag ska säga :devil:

hur F*N kan det få gå till så här?!?!?!

Nej, men självklart var det inte grymt nog, ponnyn dog ju bara:eek::eek::eek:

Jag säger bara det, fram för tuffare/mer låsta vårdformer innom psykiatrin!!

Nästa gång är det kanske inte "bara" en häst utan kanske något av våra barn som råkar för en dylika idiot.

Visste inte att de fått tag i han som gjort det ens och så får man veta att det tagit honom men sedan släppt honom igen, man kan ju bli galen för mindre:eek::mad::eek:

FY F***N!:eek:

Många psykiskt sjuka som gör vansinnesdåd, har ju tidigare ofta sökt hjälp och vård av psykiatrin, men blivit avvisade, eller ställda i väntekö för terapi i månader, och då har det sedan blivit försent.

stod om detta i aftonbladet fredagen 14/12. en kort liten text där familjen stod kring den nya ponny som de köpt til dottern. det jag känner kryper i mig är att mannen gick in i stallet och skadade hästen i boxen. jag vill inte tänka på hur det gick till, hästens stora tillförlit...

Ja, det var faktiskt så jag menade att man ska hjälpa de som behöver vården. Vet hur svårt det är att få hjälp idag:mad::mad:

Man måste "vårda" klart de som är alvarligt störda och ibland blir de kanske inte friska och ska då inte heller komma ut. (Nu menar jag de farliga.)

Var kanske lite upprörd och otydlig:crazy:

vad vi måste hålla i åtanke i detta fallet är att sverige som land inte anser att psykosopatiska tendenser gentemot djur inte är mot lagen. tänk bara på våra tidelagslagar, eller snarare bristen på samma. att ge denna man en psykisk undersökning är inte på tal iom att han inte ens häktades. de anser helt enkelt inte att detta var fel. det är den enda tolkning jag kan utläsa av detta. precis som ett fall jag kom ihåg för några år sedan då de tog fast en man som våldtagit flera får, kor och hästar, dessutom sin hund. sperman fanns i samtliga djur men han fick inget då lagen inte straffade detta beteende då det var hans djur och man får tydligen göra va f#n man vill med sina djur. jag vet inte om vi ens kan diskutera den uteblivna vården på honom, isåfall varför ingen i hans närhet har reagerat, något jag skulle gjort så in i... jag anser helt enkelt att straffet måste stärkas. vi anser att vi lever i ett bra djurskyddsland och vi kan inte ens försvara våra djur. det måste bli straffbart och sen får de gärna skriva till det så att de får vård istället för fängelse, det skiter jag i, men lagen måste skärpas alt excistera! värna om de som inte kan värna om sig själva!!!

eller vad tror ni?

Han ska bara vara glad att inte någon häst människa har fått tag i honom jag skulle lätt kunnat tortert honom till döden om han gjort så mot nått stackars oskyldigt djur. han är inte värd att leva och ska själv gå en plågsam död till mötes enligt mig.

Det handlar nog inte om resurser, utan snarare om hur lagen är.

Immer

tror åxå det är lagen det handlar om.
man blir spyfärdig över det svenska systemet ibland. hoppas verkligen att den här sjuke :devil: åker dit så det sjunger om det. att nån får tag på han och ger han vad han förtjänar. även om han är sjuk så förtjänar han skit.
usch är så upprörd så det finns inte ord

*KL*

Har oxå läst om denna häst. Så fruktansvärt!

Sen är det väl så att mannen som gjort det här inte är friad. Han är släpt ur häktet i väntan på rättegång. Så förhoppnings vis får han ett straff ialla fall.

Tänker på familjen som blev av med sin ponny och särksilt då på flickan, hoppas hon kommer att komma över det här och inte tappa tron helt på det svenska rätts samhället!

MVH Russin8

det måste ju vara jätte hemskt för den stackars tösen. man vet ju själv hur kännslig man är i den åldern, inte för att det är mindre hemskt när man blir äldre men ändå.

Han ska bara vara glad att inte någon häst människa har fått tag i honom jag skulle lätt kunnat tortert honom till döden om han gjort så mot nått stackars oskyldigt djur. han är inte värd att leva och ska själv gå en plågsam död till mötes enligt mig.

Jag är "hästmänniska", men för den delen skulle inte jag kunna tortera honom till döds.
Vidrigt det han gjort men man ska vara lite mer ödmjuk i livet, vem som helst av oss kan drabbas av psykisk ohälsa och vem som helst kan födas med det. Inget är förutbestämt och inget är givet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka