• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Chiccolino98
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 642
C

Chiccolino98

Min häst har gallor precis nedanför hasen. Har inte sett många hästar med gallor på det stället, men han hade det när vi hämtade honom i Tyskland. Det är på båda bak och de är mjuka och han har inte ont.
Vad skulle ni gjort?

Sv: Gallor!

Trådlån * Sorry TS.

Min häst kommer också från Tyskland och har en galla på varje sida av benet strax ovanför kotan på höger bak. Dessa gallor är också mjuka och hon har inte ont av dem. Söker även jag tips på vad man kan göra mot dem då vi verkar ha samma problem :)

Sv: Gallor!

Jaha okej :) Jag har intervjuat min hopptränare vad hon skulle göra och hon sa att eftersom dem är så mjuka så är det ingenting att oroa sig för, men att det kunde tex vara bra att köpa back on track för hasen. Men man vill ju ändå ha en förklaring till varför de uppstår och vad som är bäst att göra åt dem. :)

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 066
Senast: fio
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 732
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 441
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka