L

Linker

Om hästen får gallor när den går på bete, ska den ha lindor då lr ska man bara linimentera? Ska man linimentera varje dag? Jag har inte förtått riktigt, men varför får dom gallor? Tacksam för svar! :idea:

Sv: Gallor

Om den ska ha det på bete är väl beroende på hur pass bra koll du har på hästen. Det finns ju en viss olycksrisk med tanke på att de kan trassla in sig. Jag lindar min travare på natten, han går på bete dygnet runt. Och liniment också.
testa att se om det går över med bara liniment, annars kan du ju linda.

Sv: Gallor

Jag har väl ganska bra koll, tar ca 20minuter att gå till betet :) Men vart förekommer gallor? Det är väl bara på benen?

Liknande trådar

Hemmet Ska sälja min säng i helgen och de var fläckar på bäddmadrassen. Testade vatten blandat med bikarbonat och lät suga in men blev inget...
Svar
17
· Visningar
708
Senast: SaraXX
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 597
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
657
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31