P

Provisorium

När det finns gallor i knäna vad innebär det? Är det överansträngning? Eller slitskada? Den är mjuk. :crazy:

Kommer de efter ansträngning och går tillbaks när hästen har vilat nån dag? Eller finns de där hela tiden?
Min häst har fått gallor i båda haser. De uppkom när jag skulle börja jobba henne från marken med böjning på volt i skritt. Hon blir lite bättre när hon står. Mjuka är dem också.
Jag skrittar henne mycket i skogen, klättrar och lite trav. Öppnor tränar jag men inte på böjt spår så får jag se om det ger med sig.

Jag ser också att varma dagar blir de större.
Gallor kan ju också bero på lösa benbitar.
Din häst kanske har problem med det diagonala bakbenet och överbelastat det frambenet där hon har gallan??

Liknande trådar

Hästvård Lindrig senskada av förstärkninsbandet höger fram 4/10. Ska nu skrittas. Någon som sitter på något typ av progressionsprogram? Nu...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Elo
·
Hästvård Hej! Någon som har erfarenhet av en sånhär jätte-galla? Berätta gärna vad det var eller om det gick över. Denna har kommit från en dag...
Svar
0
· Visningar
587
Senast: minfux
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 012
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka