surprice1985

Trådstartare
Hej! Min pålla har fått mycket gallor på alla 4 benen, är tjock o varm.
Funderar på om det kan ha att göra med att det verkar vara bra fart i gräset nu?? Min gamla shettis ha precis fått fång igen, aldrig varit med om att han har fått det såhär på hösten??
Eller vad kan det annars ligga bakom?
Hon har alltid haft torra fina ben.
Varit installad i ca 1 månad och har ökat på hö givan nu då det inte finns så mycket gräs kvar i hagen, har dock öppnat upp en liten bit till i närheten av vår å och där växer det ju lite kraftigare gräs...
Har även ökat på fodergivan lite (får dock inte så mycket ändå än) pga ökad träning...

Svullnaden går ner när hon har varit ute på dagen, är ute från ca 6 på morgonen till sex på kvällen..
Men på morgonen ser hon likadan ut igen, verkar dock inte känna av det..

Kan man linda henne på kvällen för att minska svullnaden och prova minska ner på fodret?
Lite rörigt blev det nu :) Har en snabb lunch rast!
 
Sv: Gallor...

Ingen större hjälp kanske menmen..
Min kompis häst fick fång mitt i vintern, så hästar kan få det när-som-helst på året.

M-oaa
 
Senast ändrad:
Sv: Gallor...

Jo fast min shettis får enbart hö övrig tid om året när det inte finns gräs ute, så det är just gräset han har ont av..


Ingen som vet?? Skulle ni gjort om det va era hästar?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 588
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
525
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Hej! Skulle vilja höra hur ni hade tänkt gällande fodergiva. Lite bakgrund. Ascot opererade ju bort mjälten den 23 december 2022 pga...
Svar
5
· Visningar
768
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 406
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Dressyrsnack 17
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp