Gallor vid sår, normalt?

pinky

Trådstartare
Min 2-åring har ju haft ett lite småbesvärligt sår på ena bakbenet, men det har ordnat sig nu och ser fint ut.

Men nu har jag sett att hon blivit lite gallig i kotan på det benet, mest på utsidan. Såret sitter strax nedanför mitten av skenbenet, på utsidan det också. Gallan sitter alltså inte direkt vid såret utan några cm ifrån...

Vet kommer i nästa vecka, men någon här kanske vet hur det kan komma sig att hon fått gallan?:confused:
 
Sv: Gallor vid sår, normalt?

Det är inte lymfangit då? Min häst har haft det ett antal gånger.

Är det en begränsad galla som du känner vätska i eller är det en varm, jämn svullnad?
 
Sv: Gallor vid sår, normalt?

Det är som en vanlig galla, inte varmt eller något svullet i övrigt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 281
Hästvård Hästen stod för 13 dagar sedan i hagen med ett gäng väldigt ytliga skrapsår på över- och underarmen, lymfangit ner till knät, lite feber...
Svar
8
· Visningar
1 964
Senast: Bluefish
·
Hästvård Min häst fick en litet sår på mitten av bakbenet i måndags och har sedan i tisdags varit svullen från såret och ner till kotan. Hästen...
Svar
1
· Visningar
865
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: Jennnnka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp