Gallor vid ansträngning has

Madde_padde

Trådstartare
någon som har erfarenhet av gallor i hasled? Mitt sto har under 2,5 -3 år allt oftare fått gallor i haslederna, hur kommer de sig? Efter hon reds idag efter två veckors vila fick hon tillbaka gallorna, innan ridningen ingeting.

Hon är röntgad för ett par år sen då man konstaterade att hon har trånga hasleder, kan det vara de som ställer till de?

Jag upplever även att hon fått lite karprygg

Kanske ska lägga till att vi har tid på klinik nästa vecka.
En olyckskorp eller så hittar vi inte grundorsaken men vi har varit inne måååånga gånger under de 5 år jag haft henne

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 748
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 310
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej, Har ett ungt sto på 5 år som nyligen fått diagnosen skada/inflammation i Manica Flexoria (stödstruktur till ytliga böjsenan) utan...
Svar
0
· Visningar
1 031
Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
4 267
Senast: Ida94
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia