MissourisTopsanna
Trådstartare
Jag har nu uträtt bakbenen på mitt 6åriga sto. Vi har inte haft det lätt med inflammationer gallor mm. I alla ben! Nu är hon i alla fall så gott som friskförklarad efter besöket idag. Veterinär ultraljudade bakbenen som varit galliga. Ena mer än det andra. Dessa gallor uppkom efter en livlig natt i hagen då hon stampat snett eller liknande, hältan och värmen försvan men gallorna bet sig fast. Nu sa veterinär att hon förmodligen kommer ha dessa gallor resten av livet!? Att jag kan träna henne normalt men ska lägga värme efter träning, och de perioder jag tränar hårt använda compagel eller liknande? Helst ville hon att jag ska lägga värme på nätterna med.
Vad tycker ni? Är det fullt normalt? Hon är pigg och framåt i ridningen och verkar inte lida av det.
När hon ultraljudade gallorna sa hon att dom var "bra gallor" alltså ren vätska typ.
Vad tycker ni? Är det fullt normalt? Hon är pigg och framåt i ridningen och verkar inte lida av det.
När hon ultraljudade gallorna sa hon att dom var "bra gallor" alltså ren vätska typ.