Gallor och svullnader

S

summerfruit

Hej! Jag skulle behöva lite hjälp.
För 5 veckor sedan så fick min ponny (connemara, lätt överbyggd) diagnosen kapelledsinflammation, höger fram. Hon blev behandlad för detta och fick vila i sjukhage 2 veckor, sedan blev det återbesök och hon fick en behandling till, och en vecka efter det, dvs för två veckor sedan så kunde jag börja sätta igång henne samt släppa henne i gräshage igen.

Nu när jag har satt igång henne i två veckor (är uppe i att skritta ca 30 min, trav 15 min, och en galopp i varje varv) så har jag börjat tycka att hon är lite tjock på bakbenen på morgonen, vilket försvinner mot lunchen.
Dessutom har hon varit lite gallig, vilket hon har varit lite av och på. Veterinären sa också att hon var gallig när vi tog in henne till kliniken för 5 veckor sedan, men han konstaterade det bara. Hon har en ganska stor galla i hasen vilken jag är osäker på om den var där tidigare, men det kan den mycket väl "alltid" ha varit. Alla gallorna är mjuka.

Det är alltså inte lika mycket gallor på frambenen, kan det bero på att hon har back on track där på natten?
Bör jag göra nånting åt gallorna? Bör jag åka in till kliniken igen?
Lite tips och så skulle vara bra :)
Tack :)

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 113
Senast: Sirap
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
1 176
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
1 101
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka