Gallor av grönbete?

A

Arracsbullen

Upptäckte att min häst fått gallor i båda bak.
Inte varma och inte stora, men ändå synbara.
Har nyligen börjat introduceras på grönbete ett par timmar om dagen den senaste veckan.

Kan det vara orsaken?
Ingen ändring i foderstaten förutom att högivorna utgått under de timmar de gått på betet.

Japp. Foderbyten visar sig ofta i gallor. Min är också lite gallig nu i början när gröngräset kommer. Svårt att undvika - det växer ju i hagarna och man vill ju inte ha dem inne...

/C

mina har oxå fått gräsgallor,tror de flesta hästar å ponnyer får det när de börjar beta... :confused:
iaf,d e ju inget farligt eller så,men du kan ju alltid kyla benen om du är orolig....jag har kylgel på min ena ponny,och efter ett hårt pass spolas alltid benen på båda.

-----------
TAKE CARE!

Tack ni som svarat...

Känns skönt att få bekräftat att det är betet...
och att fler har problemen...

Ha en skön sommar allihopa...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 086
Senast: Cilla
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38