Galler 7x7cm

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

evaa

Hej. Har nu letat febrilt efter ett galler med rutor 7x7cm, ska bygga foderhäckar! tänkte göra så att ta en pall i botten sen ha 3 pallkragar uppepå... Prövat med andra mått men det funkar ej... Snälla någon som vet, HJälp!:confused:Eva

Sv: Galler 7x7cm

Hej!

Kom gärna och titta på våra höhäckar som vi har gjort utav pallramar som har rutorna 7x7. Dyvinge Gård Upplands Väsby.
/Monika

Kan du inte lägga ut bilder? Jag funderar också på att bygga nya höhäckar allt eftersom hästantalet växer och letar bra och gärna billiga alternativ. Vill inte att hästarna ska kunna kliva upp i häckarna... / Ninni

Hej, ska ha galler för att det ska bli en foderhäck som Ove Lind testat fram, som gör att hästarna får foder på ett naturligt sett för hästens mage. Hästar ska helst äta 14-18 timmar per dygn, men med knapp tillgång för att inte äta för mkt. Detta sett som han prövat fram motsvarar närmast ett lagom magert naturbete, alltså så nära hästens naturliga villkor man kan komma. Dom har tillgång dygnet runt men får jobba för maten, man kan säga " fri tillgång under begränsning" Kan tyvärr inte skicka nån bild just nu från min dator. Men man fyller Pallarna och lägger på gallret som sedan löper med innuti alltefterssom maten minskar, dessa häckar fyller man på en gång om dagen ungefär och en foderhäck per 4a hästar. Kommer gärna till Dyvinge och kollar, hittar dit och jättetack för inbjudan! Eva

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Myzan87
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 316
Senast: lirco11
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 257
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka