M

melly

Är de någon som vet ngt om galla? min häst får de på bakbenen efter hoppning. bara då.

Sv: Galla

Jag hoppas verkligen inte att hästen får galla på bakbenen efter hoppning? Då är något allvarligt fel. :eek: Däremot är det rättså vanligt att hästar får gallor efter att de har ansträngt sig mer än vanligt. ;)
Om jag var du skulle jag prova att ha på kylgel efter hoppasset.

Lycka till! :)

En i mitt förra stall hade häst som de hade en slags lera på, efter hoppningen. Jag använder detta på sommaren, kyler medans de torkar sen är de bara att borsta av.
Används mot gallor. Jag kommer inte ihåg vad leran heter dock. kan kolla upp detta vid intresse.

min häst får lätt gallor bak. spec om hon har hopptränat hårt (eller ridits hårt iofs) jag kör med back on track. tycker det fungerar super bra. :)

Liknande trådar

Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 014
Senast: jemeni
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Hästvård Någon som vet anledningen till att hästen ska stå på box i 24 h efter att den sprutats i en led? Jag glömde fråga veterinären och jag...
Svar
16
· Visningar
1 281
Senast: Freazer
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 958

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka