Galla på kotan - anledning till oro?

F

flaxe

Min häst har haft många problem med sitt vänstra framben. Förra sommaren vrickade hon sig rejält och tänjde ut ledbanden ordentligt. Efter lång vila satte jag igång henne igen. I våras vrickade hon sig igen men då klarade ledbandet sig. Nu har jag satt igång henne igen. Hon har dock en galla på insidan av kotan lite längre fram alltså inte vid senans infästning. Hon är inte halt, den blir inte större av att jag rider. Om det är kallt ute så syns den inte alls, men nu när det är soligt och varmt syns den tydligt. Ska man oroa sig då hästen inte haltar och inte gjort det sen jag upptäckte denna svullnad för typ 1-2 månader sedan.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 777
Senast: Jamtland
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 052
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 157
Senast: Hedwig
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
794
Senast: Mandarinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama