Galla (bild)

B

Becka_Aida

Hej, En travare som jag tar hand om har en galla på högerfram på insidan. den är inte hård och hon bryr sig inte om jag trycker på den så hon värkar inte ha ont. Men den är heller inte helt mjuk. Jag undrar vad man kan göra för att ta ner gallan eller går det inte? Kan man använda BackOnTrack och hjälper det? Måste man isåfall ha det inne och ute?:crazy::confused: Här kommer en liten bild. Syns mer från andra hållet men hann inte ta någon bild. Tack på Förhand Mvh Becka.
DSC02031.JPG

Sv: Galla (bild)

Kan det ha något att göra med att hon har långa hovar? Skulle det blir bättre om hon skoddes tror ni? Tips och Idéer tack!

det bästa du kan göra är nog att höra med er veterinär vad h*n säger om ni inte redan gjort det. vet ni vad gallan beror på ? jag hade aldrig vågat chansa och själv "behandla" en sådan galla placerad där den sitter

Senast ändrad av en moderator:

Jag har ingen aning om vad gallan beror på. Jag sa till en i stallet att jag tyckte den var stor men han sa att hon haft den sedan hon travade men jag tycker isåfall den har blivit större då jag inte märkt av den så mycket förrut. Jag ska nog ta och ringa veterinär och fråga vad hon tycker jag ska göra och sen kalla dit en hovslagare. Men hon värkar som sakt inte ha något problem av gallan men man ska ju alltid vara på den säkra sidan! Tack så mycket. :bow:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 975
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Jag skrev ett inlägg för ett år sedan om detta och sökte svar, utan resultat, tänkte prova igen eftersom vi och veterinärer börjar...
Svar
12
· Visningar
1 467
Senast: caballus
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 573
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 378
Senast: fridaxi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka