Galet sto!! Tacksam för snabba svar!!

M

Mica_85

Hejsan! Jag har ett halvblods sto på 14 år sen tidigare.Förra hösten bestämde jag mig för att flytta hem henne och behövde då ett sällskap. Jag köpte ett till sto på 18 år som är blandning islänning/fjording. Allt har gått jätte bra tills för några veckor sen. När det yngre stoet börja brunsta. Det äldre stoet har bara blivit mer och mer på den andra och nu sista veckan så har hon ridit på henne i stort sett hela tiden :crazy: Har försökt sära på dom och ställt den äldre hos grannens hästar för den yngre har nämligen blivit hallt och svullen i ett bak ben på grund av detta men hon bara rymmer hem. Enda gången hon är lugn är när dom står tillsammans i varsin box i stallet "peppar peppar". Är tacksam för alla svar, om ni har varit med om något liknande eller hört talas om det.
Tack på förhand/M
 
Sv: Galet sto!! Tacksam för snabba svar!!

Tyvärr låter detta som om det äldre stoet har fått a) något hormonfel, b) någon form av cystor. Vet om flera ston som börjat visa hingstbeteende - och det har alltid varit cystor i livmodern/äggstockar.
Åk och kolla upp henne!
 

Liknande trådar

G
Avel Hej, Jag har ett 12 årigt sto som jag ägt nu i 4 år. Under mina år med henne har jag sett henne brunsta 1 gång. 1dag. Det var när hon...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: Sonic76
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
19
· Visningar
3 301
Senast: Bleuh
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
0
· Visningar
1 022
C
Avel Hejsan, jag håller på med ett skolarbete där jag ska låtsas att betäcka ett sto och följa upp dräktighet, fölning, fölets utveckling...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp