Galastop eller ej?

kolblakkur

Trådstartare
Fick hem en valp för en vecka sedan, och ganska omgående så började vår snart ettåriga hormonstinna tik sätta mjölk. Har varit lugnt fram tills idag, då jag märkte att mjölken nu kommer ut :arghh: valpen var mest intresserad av att dia de första dagarna (vilket vi såklart avbröt), men nu har hon inget intresse av det (förmodligen för inget kom ut). Är det bara att vänta på att tiken ska sina? Bör jag ringa veterinär och få Galastop utskrivet? Hur hade ni gjort?

Senast ändrad:
Äh, jag har haft en inköpt valp som diade sin extramamma (dvärgpincher-valp och skendräktig shar-pei tik) tills hon var 14 veckor. Mycket trind och go blev hon ;) Många år sedan nu, men inga problem. Hon "avvandes" extra sent bara :D
Men allvarligt - vill du att tiken ska sina, så be veterinären om Galastop så är problemet ur världen inom 3-4 dagar :) Diar inte valpen och tiken har massor med mjölk, så finns ju risk för mjölkstockning.

Äh, jag har haft en inköpt valp som diade sin extramamma (dvärgpincher-valp och skendräktig shar-pei tik) tills hon var 14 veckor. Mycket trind och go blev hon ;) Många år sedan nu, men inga problem. Hon "avvandes" extra sent bara :D
Men allvarligt - vill du att tiken ska sina, så be veterinären om Galastop så är problemet ur världen inom 3-4 dagar :) Diar inte valpen och tiken har massor med mjölk, så finns ju risk för mjölkstockning.
Vad är massor? Jag kan inget om det här :D Det är mjölk i de två tuttarna längst bak, och litelite i två tuttar längre fram. Skulle dock inte säga att det är mycket...? Men antar att det kan bli mer om valpen tillåts dia?
http://forumbilder.se/G8MJJ/img-4073

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
459
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Bison
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 401
Senast: Migo
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka