Gah, nya datorproblem.

Riley

Trådstartare
Känns som jag börjar bli stammis här nu men vad fan.
Idag när jag startade datorn fick jag upp någon ruta om något med systemkonfiguration blabla. Jag brydde mig inte så mycket utan klickade ner den och kryssade i att jag inte ville se den igen. Men nu har jag upptäckt att hela datorn är CP, om det beror på rutan eller inte vet jag inte. Jag kommer i alla fall inte in på msn, kan inte logga in på Hotmail eller Swedbank och ATG live fungerar inte, det blir bara "sidan kan inte visas" osv. På msns felsökning påstås det att det är något knas med "Huvudingångar".

Jag vet inte vilken ytterligare information jag kan ge, kör i alla fall Windows XP. Och jag är verkligen i behov av att komma in på fler av de där sidorna, så jag är väldigt tacksam för all hjälp.

Senast ändrad:
Sv: Gah, nya datorproblem.

Jag vet inte vilken ytterligare information jag kan ge, kör i alla fall Windows XP. Och jag är verkligen i behov av att komma in på fler av de där sidorna, så jag är väldigt tacksam för all hjälp.

Du har kanske allvarligare problem än att du inte kan komma in på de sidorna, din dator kan vara kapad.

Dialogrutan du pratar om dyker, om jag inte minns fel, upp efter ändringar med msconfig.exe, så om ingen har använt det på datorn är det suspekt (samtidigt verkar det konstigt att malware skulle avslöja sig såhär).

Ett råd: Sluta klicka ner rutor utan att läsa dem.

Se till att du har ett uppdaterat antivirusprogram och scanna datorn. Ha den helst inte uppkopplad. Skaffa ett anti spyware program och scanna med det. Fler förslag lämnar jag åt de kunnigare.

Det var någon bekant till mina föräldrar här igår och fixade en massa saker, har dock ingen aning om vad han gjorde och det vet såklart inte de heller.

Haha, jag tror inte ens det finns något antivirusprogram här, är nog bara Windows-brandväggen som varit aktiverad. Får väl se om jag lyckas hitta på något.

Det var någon bekant till mina föräldrar här igår och fixade en massa saker, har dock ingen aning om vad han gjorde och det vet såklart inte de heller.

Då är det inte helt otippat rutan beror på deras ändringar.

Haha, jag tror inte ens det finns något antivirusprogram här, är nog bara Windows-brandväggen som varit aktiverad. Får väl se om jag lyckas hitta på något.

Antivirus:
http://free.grisoft.com/

adaware, anti spyware:
http://www.lavasoft.com/products/ad_aware_free.php?PHPSESSID=f2abe423a1ea93410ec3e0edda2cc80f

Hur fungerar internet i övrigt, om bara särskilda siter inte fungerar kan det ha med säkerhetsinställningar i webbläsaren att göra. Jag förstår tyvärr inte vad huvudingångar innebär. Citera gärna hela texten.

Tack.
Fungerar som det ska i övrigt. Det har bara varit i samband med vissa inloggningar - kan kanske ha något med någon säkerhetskoll på just de sidorna att göra? - som det hängt sig. Går dock utmärkt att logga in på communitys, forum och liknande.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka