GAH, brännsår..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare crocket
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 376
C

crocket

nu när man börjar brodda så smäller jag på boots på min lilla köttbulle., honom kan man inte lite på, han lyckas med allt, så jag vill inte ha massa balltramp.
Men i allafall, va och red ut igår, o gummibootsen på, men när jag kom till stallet så såg jag att det var blod när jag hade tagit av ena bootsen :eek: :eek: :crazy: :confused: , så då lyfte jag upp fossingen och såg att bootsen hade skavt av pälsen på karleden och han hade även fått lite skinn avskavt :( :( ,
Inget farligt absolut inte, men såhär kan man ju inte hålla på, så vailka boots rekomenderas?, Han har som sagt Gummiboots för dagen, kanske man kan mecka lite med dom, så att dom inte skaver längre???
Annars funderar jag på sånna neoprene boots.För det är ju att bootsen snurrar som är problemet.

:bow:

Sv: GAH, brännsår..

Det låter ju som dom har dålig passform. Du kan ju alltid testa neoprenboots, sen har ju Eskadron t.ex. sånna där med fårskinn.

Jag har haft boots från Globus (kostar väl 150/paret) som jag är nöjd med. Hästen gick med dom nästan dygnet runt (de var av när jag red men var på på natten) men fick inte skav.

tack båda :bow: ,
usch kom till stallet igår, och ser att han är svullen över kotan och en liiten bit upp på det benet, varm där brännsåren är :crazy: :crazy: :mad: , gick ut och skrittade en prommis med honom och då gick svullnaden ner lite, så får se hur det ser ut idag. Konstaterade ganska snabbt att det berodde på såren...

Liknande trådar

C
Hästvård När det var is ute här hemma så satte jag på min häst broddar och gummiboots för att han inte skulle få balltramp av brodden. och dum...
Svar
4
· Visningar
688
Senast: crocket
·
Hästvård Jag ska nu berätta hur det har gått med MIN häst. Det var het diskussion om ämnet i tråden "Varför skor ni?" för 1-2 veckor sen, vilken... 2
Svar
20
· Visningar
2 635
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat