Gaah...Ny hårddisk

G

Gefjun

Har köpt en ny hårddisk som jag installerade igår. Ska även köra med den gamla, men har installerat XP på den nya. Men detta var ju inte helt enkelt (enligt mig), måste jag installera om alla program på den nya? Har nu bara dragit över dem, men detta verkar inte att funka.

Plus att jag inte får igång internet genom den nya. Det står att anslutningen fungerar och inställningarna verkar stämma. Har Spray ADSL uppkoppling. Just nu är jag inne på den gamla hårddisken som jag ännu inte vågat formatera.

Någon som har något råd?

(Skriver jag inte mer i denna tråd så har jag tabbat mig med något)
 
Sv: Gaah...Ny hårddisk

Och så lade det av igen. Någon som har en aning om vad jag kan ha missat? Ringde till supporten förut, men då funkade det ju såklart...
 
Sv: Gaah...Ny hårddisk

Det enda jag kan säga klart är att du måste installera om alla program på nytt annars blir det problem, eller funkar inte överhuvudtaget.

Förutom att noga följa instruktionerna till installationen av ditt ADSL vet jag inte, är i princip omöjligt att ge nån värdefull hjälp utan att få nån annan info än att "det funkar inte".

Fast du kan ju Kolla så att ditt nätverkskort är installerat och fungerar, om du kör ADSL via det, finns USB varianter också. Om du har USB variant, se till att kabeln är i en USB1 port och inte en USB2 port, för då behövs Service pack2 för att det ska funka har jag för mig.

Hmmm kommer inte på nåt mer nu, gör ag det postar jag igen! :smirk:
 
Sv: Gaah...Ny hårddisk

Du måste installera om, såvida du inte har en ghost från din gamla?

När jag köpte en till HD så bara kopplade jag till den som slave och fortsatte köra den gamla som master, då slapp jag alla sådana problem :)
 
Sv: Gaah...Ny hårddisk

Är ju klart problemfriast att göra så fast man lär sig inget ;) De flesta som köper ny disk vill ha systemet på den eftersom den nya ofta är en bra bit snabbare än den gamla.
 
Sv: Gaah...Ny hårddisk

Jag har också fått en till och här funkar inget som det ska. Försöker installera mitt favoritprogram, men det fattas knappar i den nyinstallerade versionen.
 
Sv: Gaah...Ny hårddisk

Ojdå... Kanske jag som byter ofta då... :o Har haft xp i rätt så många år så jag tänkte inte på att de fanns sådana som inte hade det...
 
Sv: Gaah...Ny hårddisk

Tack för era svar!!

Just nu ångrar jag att jag lade in XP på den nya. Verkar bara bli krångligt, men den är ju så mycket snabbare o tystare. Nästan så man funderar på att köra det på den gamla ändå, har ju inte formaterat om den än.

Internet har jag ännu inte fått igång, har ringt till både spray och microsoft. På spray sade han att det inte verkar vara något fel på själva uppkopplingen utan dataproblem. Rådde mig att stänga av brandväggen, men det funkar fortfarande inte.

På den gamla disken har jag Service Pack 2 och på den nya Service Pack 1, men det ska väl inte spela någon roll?
 
Sv: Gaah...Ny hårddisk

Tippan skrev:
Ojdå... Kanske jag som byter ofta då... :o Har haft xp i rätt så många år så jag tänkte inte på att de fanns sådana som inte hade det...

Jag menar alltså att den nya Hårddisken är en bra bit snabbare än den gamla, alltså vill man ha över operativsystemet på den, oavsett om man använder XP, windows2000 eller uråldriga win98.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 321
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 253
Senast: AmandaJ
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 199
K
IT & mobiler Rörig rubrik, men jag ska förklara så gott jag kan. I somras köpte jag en FujitsuSiemens med förinstallerat Vista. Datorn i sig är...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: maria85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp