Gaah, hjälp!!!!!

Att klassen är en avd. B, med svårighetsgrad Lätt B och den har en bedömning A.

Avd. B är som en clear-roundklass för de som inte vill rida omhoppning. Man kanske har en unghäst eller själv inte känner sig redo för en omhoppning. Lätt B avd. A är alltså "tävlingsklassen" där man hoppar grundomgång och omhoppning om man är felfri. Avd. B rider bara grundomgången. Bedömning A innebär att alla med noll fel, eller de med minst antal fel, blir likaplacerade och får rosett. Alltså ingen första och andraplacering utan de med minst antal fel blir "ettor" allihop.

Att klassen är en avd. B, med svårighetsgrad Lätt B och den har en bedömning A.

Avd. B är som en clear-roundklass för de som inte vill rida omhoppning. Man kanske har en unghäst eller själv inte känner sig redo för en omhoppning. Lätt B avd. A är alltså "tävlingsklassen" där man hoppar grundomgång och omhoppning om man är felfri. Avd. B rider bara grundomgången. Bedömning A innebär att alla med noll fel, eller de med minst antal fel, blir likaplacerade och får rosett. Alltså ingen första och andraplacering utan de med minst antal fel blir "ettor" allihop.

Viktigt att tänka på är ju att det inte alltid bara är avd As grundomgång utan att man måste vara nogrann med att kolla vilka hinder som faktiskt ingår i avd B. En del banbyggare väljer att ha med ett par hinder till, alltså de första i omhoppningen :)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
357
Senast: Cactus
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: Fiorano
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
382
Senast: MiniLi
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
588
Senast: Snurrfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25