Gaaah! 193 spänn fattigare...

B

Bollie

jag är nu 193 kr fattigare... betalde precis en SVINdyr hästsalva. Procell protiensalva för häst... 100 ml. Rena rånet, men jag hoppas att få ordning på diverse sår som min häst skaffat sig...

Nån som har provat denna?

Sv: Gaaah! 193 spänn fattigare...

Hej! Min kompis hade det på sin hästs mugg efter att ha provat massa olika salvor, bl.a Helosan, Idomin, matvinäger och massa annat. När hon hade på procell proteinsalva försvann det på en dag (sa hon till mig iaf.)....

Åh vad bra! vad glad jag blir! Vill inte ha mera lymfangit... :mad:

ooh, en sådan tub med salva har jag liggandes någonstans. Fick den av en stallkompis men har inte använt den ännu! *skäms* Är den så dyr kanske jag ska ta och rota fram den... ;)

Mvh Huntress :)

haha jag köpte ut en socatyl salva (mot Bla. mugg) den kostade ...... 313:-!!!!! oj va jag blev chokad! hehe

Kanon att ha på sår. Har använt mig av den i flera år nu och är mkt nöjd. När WM var i Sthlm för ett antal år sedan så köpte jag även salvan man skulle använda efteråt, den var kanon på skav o dyl men har inte sett den på flera år. Någon annan som sett den????

Har ingen direkt åsikt om salvan, var så länge sedan jag använde den. Men visst är det den man INTE ska använda ihop med jodopax, den förlorar väl sin verkan då?! Jag har för mig att det står på tuben, du har säkert kollat... Det skulle ju vara onödigt att betala så mycket för en salva och sen har den ingen verkan ;)

Nej, den ska inte användas ihop med jodopax, står på tuben!

Jag har smörjat min hingst på sin bakkota som han slog upp på betet. Men jag började med socatyl. Det blev inte bra. Fick ta dit veterinären. Fick pencelin och för att det var så svullet.
Han har fått ett överben. Han är fortfarande stjock i går var han lite varm. Ingen hälta eller ummar inte. Smörjar med denna nu.
Går att köpa på internet billigare.
Jag skall av vakta ett tag till för att se om foten blir bättre. Han fick detta i början på betet i maj.
Vet sa att det kan ta 1 år innan överbenet mm har blivit bättre.

Ja, den salvan är jättebra, så jag tror inte att du kommera tt ångra att du förlorade pengar. även om tuben inte är så stor :smirk:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 554
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 947
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Jag har funderat på en sak, jag vet att pengar är ett väldigt laddat och känsligt ämne men undrar var gränsen går för att räknas som rik...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 501
Senast: avslutat medlemskap
·
Hästvård Jag letar häst och fastnade för en unghäst för några veckor sedan. Säljaren bokade tid för besiktning. Jag ville även att hästen skulle...
Svar
13
· Visningar
4 597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka