R

rattalskare

Jag blir tokig min kanin Troj har börjat gnaga på gallret på buren klockan fyra på mornarna! Och det är ju självklart att jag inte kan sova då. Så nu kanske jag måste göra mig av med dem i alla fall :crazy:
Vilket jag absolut inte vill ju!
Det funkade ett tag att hänga för påslakan men nu har han kommit på att man kan ju gnaga på gallret på en annan sida istället :(

På dagarna så får han och honan gå fritt i en hage och får givetvis springa lösa 3-4 gånger i veckan.
I hagen har de förutom tillgång att gå in i buren när de vill även mat och hus och en hel del äppel pinnar och hö har de i buren.

Finns det något att göra eller är jag bannlyst av att höra gallergnagande tiiidigt på morronen för alltid :confused:

Alla svar tages tacksamt emot :)

Sv: Gaaaah!!!

Så kan min pojke göra ibland också. Oftast vill han nåt då, ha nåt att tugga på (eller så säger han till om han tycker matte sover för länge :angel: ).

Nej men han har massor av hö inne i buren men så fort det blir ljust så börjar han gnaga ska prova lägga in en av grenarna i buren.

Funkar det att smörja på det som man använder för att ta bort nagellack med på gallret??? Fick ett tips om det men det var ju iof till hamster men men

Hehe! Var glad för att det inte är varje morgon du ;)

Kaniner är aktiva så tidigt på morgonen och det är inte mycket du kan göra. Han vill ut och röra på sig helt enkelt :smirk:

hehe, prova med att lägga in en gren du.. :p

jag skulle inte smörja in aceton elr liknande på burgallret... kan ju inte vara särskillt bra för en liten kaninmage om den får i sig det

Jupp ska det!

Nej det förstås... Men FY spray då? Skulle inte det kunna funka och det har vi tom hemma ju :idea:

Men hur ska jag då kunna sova till 7 på morronen i alla fall då?

Ja man har det både till katt och hund. Så det måste ju funka men det värsta är att man måste spruta på ofta..

Jo det skulle jag faktiskt kunna men det värsta är ju om de blir så bortskämda kan de inte stängas in när vi måste åka bort ju :idea:

Ja eftersom de har rymt x antal gånger och sist käkades en 5 m lång sladd till datorn av mitt itu och om datorn varit på kan jag bara tänka mig hur det skulle ha sett ut :crazy:

aha! Så nu förstår du varför de helst ska vara inne både när vi är borta och sover..

Eller är det någon som vill ha genomstekt kanin? :devil:

Okej då skickar jag en hermelinare med lite kött och en dvärgvädur med en hel del kött då :D :crazy:

Men det kan du ta och glömma för jag gör inte så mot mina djur :)

Liknande trådar

Däggdjur För tre-fyra månader sedan utökade jag min lilla deguflock med två 2-åriga honor som dittills haft tillgång till motionshjul under hela...
Svar
15
· Visningar
2 722
Senast: Riley
·
J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
968
Senast: jooosan
·
Övr. Djur Jag har lite funderingar kring bettendet hos min innekanin. Kaninen ifråga är en okastrerad hankanin på c:a 4år. Jag har haft honom...
Svar
13
· Visningar
5 232
Senast: Gardinsoffor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama