Hej! Jag ska nu i höst börja rida igen på ridskolan jag red på innan jag tog en paus på några år. På den ridskolan så red jag D-ponny, och har ridit stor häst 2 gånger i mitt liv. Nu funderar jag väldigt mycket över hur det kommer vara att börja rida stor häst hela tiden och vilka skillnader som finns. Jag har frågat alla mina vänner som rider, och vissa säger att det var mycket svårare med stor häst, och andra säger att det var lättare. Det är egentligen inte själva längden på hästen eller att den är stor, det är mer hur jag ska komma upp på den och kunna komma åt ordentligt med skänklarna. Jag är endast 152 cm lång så jag är lite skeptisk till hur jag ens ska klara att göra i ordning hästen inför ridning. Nu är mina frågor såhär:
1. Hur hög häst kan jag rida?
2. Vad upplevde ni för skillnader mellan ponny och stor häst?
3. Var det svårare, lättare eller likadant att rida stor häst som att rida ponny?
Jag har säkert glömt att skriva med allt, så fråga gärna om ni undrar något om mig.
1. Hur hög häst kan jag rida?
2. Vad upplevde ni för skillnader mellan ponny och stor häst?
3. Var det svårare, lättare eller likadant att rida stor häst som att rida ponny?
Jag har säkert glömt att skriva med allt, så fråga gärna om ni undrar något om mig.