Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vet du att ni är medlemmar?Jag hittar inte heller röstkortet. Varken mitt eller sambons. Jag kan inte ens påminna mig om att jag har sett dom. Det känns verkligen inte bra.
Inget om det, tyvärr.Hos oss finns en lokal där alla kan rösta. Men det är alltså bara en i kommunen
Sök på svenska kyrkans hemsida under kyrkovalet. Kolla på det område där du vill rösta vad som står.
Men vet du att ni är medlemmar?
Jag tänker ändå gå till röstlokalen och prova.
Ja ta med dig legitimation bara om du inte hittar röstkortetSjälv är jag irriterad. Hade lagt röstkortet på byrån i hallen för att lätt hitta det.
Men nu ligger det inte där.
Men det verkar funka ändå om man går till stället där man ska rösta
Enligt hemsidan verkar det möjligt att gå till sin församlings-lokal och rösta, behövs inget röstkort, räcker med ID. Mitt röstkort försvann också spårlöstJa vi är medlemmar
Gå till röstlokalen.Ja vi är medlemmar
Även borgerligt alternativ finns. Mina moderata vänner som är kommunpolitiker är med där.Enligt Marcus Oskarsson så är de enda partierna som är representerade i valet C, S och SD. De övriga med "partinamn" har ingen koppling till partiet. Intressant, tyckte jag!
Undrar hur många röster POSK får pga sitt namn.
Gå till röstlokalen.
På svenska kyrkans hemsida kan man söka vilken lokal man ska rösta i.
Det beror på vad du menar med fristående?Även borgerligt alternativ finns. Mina moderata vänner som är kommunpolitiker är med där.
Men har de ingen koppling? Fristående från de borgerliga partierna?
Men åh! Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska rösta på (Bortsett från SD, men märkligt nog var det just den enda informationen en fick. Över min döda kropp säger jag bara!) men jag vill att de ska värna om det kyrkan gör för så många, troende som icketroende.
Och vara en trygg plats för alla som söker sig dit.
De är ett ovärderligt stöd för många i kris och nöd på alla sätt. Vilket ju gör att SD går totalt jävla fetbort oavsett eftersom de står för det motsatta.
Sen är det enligt mig knasigt att det är politiker som ska styra över en religion som de flesta av dem (antar jag) inte ens tror på...men det finns väl någon logik i det med, kanske just för att deras verksamhet är så viktig även för icketroende?
Men hjäääälp!!![]()
Förhoppningsvis för att folk vill förhindra att SD kommer in...Jag står i jättelång kö. Enligt tjuvlyssning är den mycket längre än sist.