Gå i skidspåret och böta

(SVT Tvärsnytt)
Det är numera förbjudet att promenera eller rida i preparerade skidspårt i Örebro kommun. Länk Det är ett nytt tillägg i de kommunala ordningsföreskrifterna, som kriminaliserar den som förstör spåren. Den som ändå går i spåren,...

Läs mer...

Sv: Gå i skidspåret och böta

Helt förståeligt! Jag var ute med vovven häromveckan runt en sjö som tydligen ska vara fin (nyinflyttad, men har sedan födseln haft kontakt med staden). Jag och min vän tyckte det såg konstigt ut då det verkade nysladdat och fanns skidspår i kanten. Vovven var kopplad och ur vägen för spåren så vi tänkte inte så mycket på det. Efter ca 30 min stannar en urtrevlig tjej och förklarar att vägarna runt sjön är enbart för skidåkare vintertid. Hon ville mest varna dels för att vi inte skulle bli påkörda och dels för att ingen väldigt irriterad människa skulle skälla ut oss.. Skamsna som få fick vi traska runt de sista 10 minutrarna i illfart. Nu efteråt är det ju logiskt att så var fallet, men innan hade jag aldrig sett ett sådant spår innan så jag hade inte en tanke :o

När vi kom tillbaka till bilen hade jag fått inbrott, så jag fick mitt straff direkt :(

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 514
Senast: Saeta
·
Ekonomi & Juridik Hur många av oss hästmänniskor, har egentligen koll på det? Med tanke på hur det kan se ut på vägar, i skogar och i övrigt - måste jag...
2
Svar
31
· Visningar
4 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka