Gå från par till enbett?

Sofian

Trådstartare
Jag har en arabvalack som är körd i par i flera år tillsammans med sin halvbror. De tränades i bla maraton och var ett stabilt par.

Nu är jag lite sugen på att börja köra men fick rådet av uppfödaren att det kan vara svårt att gå från par till enbett. Hon tyckte att jag skulle ta hjälp av någon duktig. Självklart har jag tänkt ta hjälp då jag är helt nybörjare. Det jag undrar är hur pass besvärligt det kan bli att köra honom ensam. Är det en väldigt stor skillnad/omställning mot att gå i par?

Erfarenheter?

MVH
Sofia

Sv: Gå från par till enbett?

Många hästar som är vana att gå i par kan bli oroliga själva då de är van vid kompisen bredvid vad jag vet. Men det är nog en vanesak som du kan träna bort, om det ens är ett problem!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
775
Senast: cassiopeja
·
Körning Ja, man ska ju aldrig gå utan utmaningar... Och nu när har jag varit kusk med egen rockard i evighetslånga åtta månader så kan jag...
Svar
15
· Visningar
3 583
Senast: kolblakkur
·
Körning Har lite småplaner på att ta upp körningen med min connemara. Han kördes när jag köpte honom av uppfödaren för 5år sedan men sen dess...
Svar
6
· Visningar
1 659
Senast: agtatoon
·
Körning Har en 9årig connemaravalack som jag länge har velat ta upp körningen med. Han var körd en hel del när jag köpte honom av uppfödaren för...
Svar
3
· Visningar
1 722
Senast: a_c72
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka