Hur envisa är ni när hästen tvärvägrar att gå förbi någo otroligt livsfarligt? Typ en blomkruka med en rosa blomma, gå mellan två stallar mm. Min pålle har gått samma runda fleeera gånger. Så denna gång var vi ensamma (pappa och hunden brukar ofta vara med) och se då gick det inte att gå mellan de två stallen på grannens gård. Jag höll honom inte hårt i munnen, jag skänklade bestämt men absolut inte sparkande på honom. Petade lite med spöet också och då for han fram ett steg för att sedan stanna igen och börja om. Ville inte ha för mycket spö på honom då han bli lätt stressad. Så till slut, när han börjat snurra runt och bakåt, redo att springa åt andra hållet, så satt jag av och ledde honom. Efter MYCKET om och men kom vi förbi. Berömde och klappade om honom. Men sen tänkte jag efter lite. Är det ett misslyckande att sitta av och leda förbi hästen? Är det som en vinst för honom? hur mycket ska man berömma sen då? Det fanns inget farligt, bortsett från två stall att passera. är det att förstora hela händelsen genom att berömma massor efteråt?
Någon klok?
Någon klok?