M
mardley
Vad ar era asikter om dem? Min valpkurstranare tyckte att alla valparna skulle utrustas med en "easy walk" http://www.puplife.com/Shop/Control/Product/fp/vpid/3880311/vpcsid/0/SFV/32255 sele, for att forhindra drag i kopplet. Jag blev valdigt fundersam och gillade inte iden riktigt. Hon satte pa alla valparna en sele (i ratt storlek) och vi fick prova. Min valp tyckte att det var obehagligt och ramlade framat nagra ganger innan hon vande sig. De stramar ju bakom frambenen om de drar. Alla andra kopte sedan en sadan sele och var mycket imponerade, men jag sa att jag ville avvakta. Visst, min valp gick fint, men hon ar inte sarskilt stor och drar inte sarskilt mycket (bara nar hon blir ivrig och ser en annan hund etc.). Jag fattar inte riktigt varfor man borjar med en sadan sele pa valpar? Ar det inte battre att lara valparna att ga med kontakt med ledaren for att de VILL i stallet for att "tvinga" dem att ga fint? Kan en sadan sele vara skadlig for en vaxande valp? Kanns som att det skulle forhindra normalt rorelsemonster... Nagon som har erfarenhet av en sadan sele?