G-test, hur tidigt?

12345

Trådstartare
Skriver under anonymt nick då många här på Buke känner till mig.

Har slarvat med P-pillrena... började kartan 2-3 dagar försent, missade sedan en dag ca en vecka in på kartan. Fick alltså äta 2 piller dagen jag kom på det. Det här är nu ca 2 veckor sedan, och har ca 1,5 vecka kvar av kartan. Hur tidigt kan man göra ett graviditets-test?

Har under den här tiden haft som mensvärk, och vaknade imorse med fruktansvärt illamående. Kan det vara tecken på en graviditet såhär tidigt? Eller kan det vara sviterna efter p-piller slarvet?

Sv: G-test, hur tidigt?

När jag använde p-piller hände det titt som tätt att jag glömde och fick ta två st på samma dag. Ibland gjorde det att jag mådde illa och minst en gång har jag t.o.m. kräkts av det. Någon ökad mensvärk minns jag inte. Men det var många år sedan jag slutade med p-piller, så jag kan ju ha fått det och att jag bara inte kommer ihåg det.

Grav-test sägs det väl att man bör vänta med tills en vecka efter förväntad mens, men den frågan kan säkert någon annan här svara bättre på.

Jag slarvar alltid med mina p-piller och äter oftare två om dagen än ett:o
Preic som 12345 så har jag oxå mått lite illa av de då och då men det är när jag tagit 3-4 piller på en gång. Dock aldrig spytt men jag är inte den som spyr i första taget heller...

Gör ett test om du tror att det är något men du kan ju kanske vänta och kolla om du får mens först. Känns ju som det är det tydligaste symptomet.

Jag har varit jätteslarvig med min piller sen jag började med dom för nästan 10 år sedan och jag har aldrig blivit gravid. Sen finns det ju de som sköter sig exemplariskt och ändå blir gravida så kolla du om du känner dig osäker.

Det är väl om mensen uteblir 2 ggr som man ska testa sig?

Testar man för tidigt kan det vara så att man inte har tillräckligt med graviditetshormon i urinen så testet visar positivt. Lika så om man testar sent i graviditeten då kan nivån sjunkit så pass mkt att testet inte reagerar.

Du kan göra ett gravtest samma dag som du förväntar din mens, du kan också prova tidigare men få felaktigt resultat dvs visa inte gravid och ändå vara det. Avvakta några dagar, till en vecka och gör ett nytt test isåfall.

visar testet på graviditet så är du gravid....

Gira

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 216
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 892
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 944
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Vaknade i natt strax innan 5 av hemsk smärta i nedre delen av magen. Kändes som kraftig mensvärk x 10, hela tiden. Alltså inga kramper...
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Passar inte med min hund :(
  • Freestyle och htm