Fyspray för gnagare?

Muninn

Trådstartare
Mina råttor brukar få vara ut och springa i lägenheten, men upptäckte idag att de gnagt på nästan alla sladdar under soffan!

Som tur är har de inte gnagt igenom utan bara på skyddshöljet.

Testade D*gmans fyspray, men det brydde de sig inte alls om... så, någon som vet om det finns någon fyspray som fungerar? Eller om man kan göra en själv? (Tänkte på typ ättika, och kanske citronmeliss?)

Ska eltejpa alla sladdar och hänga upp dem på väggen också, men det kan ju vara bra att spraya också så de verklgie nlåter bli sladdarna :devil:

/ia

Sv: Fyspray för gnagare?

Mmm jag känner igen det där, min kanin bet också sönder sladdarna under soffan. Min sambo var mottligt glad eftersom han fick köpa nya dyrbara sladdar för någon tusenlapp. Men mina små gnagare blev strängt förbjudna att vistas i vardagsrummet och blev flyttade till köket i stället där det inte finns några sladdar. Men ättika tyckte jag funkade, men det stinker juh + att det försvann efter ett tag.

Lycka till nu och hoppas du inte har någon arg sambo =/ eller att råttorna biter in så långt att det sker en olycka.

Sånt där "Stopp och väx" för naglar ska visst vara bra har jag för mig. Tror jag iaf, har lite dålig koll på den biten, har aldrig haft problem med gnagande råttor.

Du kan ju alltid hålla bättre koll på de annars, jag lovar att det fungerar bra det med :angel:

Stoppoväx stoppade honorna från att tugga sönder mattan, men hanarna sket i det fullkomligt. så det är nog individuellt vad de "accepterar" som äckelsmak. Har även provat fysprey från zoo-affärn (grön pappkartong, kommer inte ihåg namnet), men det var rena skämtet. Har fått inse att man får plocka bort det som inte tål tuggas på eller acceptera pryl-slakten.... :devil:

Angående sladdarna kan jag rekommendera flex-slang som man köper hos maskintillbehörsaffärer. svart veckad slang som blir jäkligt svårgenomtuggad .finns i ett antal grovlekar, alla våra sladdar hemma är klädda med sånt! :bump:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 458
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 750

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka