Fysioterapist/equiterapeft?

T

Triax

Ursäkta om jag stavat rubriken fel:crazy:
Men vad är det för skillnad på dessa två?
Hur gör de när de undersöker hästen och när har man behov att ta ut någon av dessa, vilka problem kan de "lösa"?

Sv: Fysioterapist/equiterapeft?

Ingen som har tagit ut en sådan till sin häst???

Fysioterapeuthen är mer utbildad.

Jag använder FT till mina hästar. Hon behandlar genom laser, arkepunktur samt massage.
Hon ger även tips på träning som är bra för hästen.

Tack för ditt svar. Har funderat på att kontakta någon av dessa, då är det en Fysioterapeft jag ska leta efter.

en ET har kiropraktik,massage,streching, laser, akupunktur, en del har gåttt vidare med homeopati

Är du säker på att kiropraktik ingår i ET utbildningen?

Japp, det är den största biten i utbildningen.

Vill du ha mer info om Equiterapeuter och deras utbildning kan du kolla utbildningens respektive förbundets hemsida ===> www.htuab.se och www.svef.se

Mig veterligen finns det ingen annan utbildning till Fysioterapeut än den som Equicare startade upp för ett tag sedan. Rätta mig om jag har fel, men jag misstänker att den är betydligt kortare än 2,5 år....

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 977
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 532
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
3 363
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar