Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
på männen eller? vi kanske kan börja avla bort alla män som är pro-fyrverkeriMja. Det bästa är ju bra avel.
Är iallafall glad åt att inte anstalten skickat raketer över ena hagen längre så jag iallafall slipper samla pjäser i hagen efteråt.Hund oberörd.
Hästarna som är vana vid att det är lerduveskytte brevid deras hage och massa andra ljud utan att bry sig och bryr sig inte för att någon enstaka smäller av rakter.
När det brakar loss vid tolvslaget blir ena lite berörd när han är inne och inte får all synintryck från fyrverkerier från alla håll. Min andra blir är det värre för men funkar om hon delar box med min andra, är mest rädd för fräsande raketer.
I år blir det att se hur mycket confidence eq hjälpt eller inte då det är första året jag inte fått tag på confidence eq då typ alla slutat sälja det, så kan bli spännande eller nåt.
https://www.instagram.com/p/B6wVImaJuZO/?igsh=NTc4MTIwNjQ2YQ==
Hästarna och ljudet vid 12slaget hemma
Så fint ! Men samtidigt så SORGLIGT att något sådant ska behövas...https://www.swedavia.net/nyheter/Sidor/Långtidsparkering-upplåts-för-hundar-under-nyårsnatten.aspx
Swedavia iaf Arlanda , Malmö och Landvetter flygplats fixar gratis parkering till dom som kommer med sina hundar på nyår.
Nu börjar rapporterna trilla in om fyrverkerier som används som vapen. Som vanligt. Balkonger som brinner, bilar som blir beskjutna, människor som skadar sig när de ska avfyra livsfarliga vapen de inte har utbildning för.Vansinne, vansinne , vansinne.
Jag får inte ihop denna polis uttalanden heller, meningarna går liksom helt isär.Det borde förbjudas! Folk har visat att de inte kan hantera det! Hur många helt vanliga människor är det inte som smäller raketer fulla trots att man inte får?
Det är väl risken med ett förbud också, att det blir ännu farligare, om det inte också finns resurser att jobba med efterlevnad.Jag läste häromdagen att unga beställer livsfarliga förbjudna fyrverkerier på nätet. Sådana som alltså inte får säljas i Sverige. Galenskap !!
Träning i all ära men just fyrverkerier är ju väldigt speciellt. Vid ett specifikt klockslag brakar det på flera ställen i landet loss med pip och smällar så man inte hör vad den som står bredvid en säger och dessutom i kombination med en massa ljus på himlen.Det allra bästa tipset är att träna, träna och åter träna redan från de är små.
Har tack och lov bara oberörda djur nu (katten brukar få rätt stora ögon men det brukar gå att dämpa med lite god mat vid midnatt).
Annars det vanliga - dra för, ha på annat ljud, ge tex tuggben innan det drar igång.
Hästarna brukar få mat en liten stund innan, imorgon kväll jobbar jag dock så då får de stå inne från typ 22 så de borde vara mätta och belåtna när det drar igång.
Bor i liten by så brukar vara lugnt utom precis vid tolvslaget, som tur är.